för en tid som bara går och aldrig kommer igen

.....

Hej! Förlåt så hemskt mycket för den usla uppdateringen. Har verkligen haft fullt upp hela veckan. Här kommer en liten summering: 
 
TORSDAG
I torsdags bjöd London på strålande solsken och dessutom årets varmaste dag. Med 27 grader i luften behövde vi svalka ner oss lite så jag, Moa och Jessica gick till pondsen i Hampstead Heath och tog oss ett dopp. Vattnet var kallt, smutsigt och illaluktande, men det är väl vad man kan vänta sig av en damm. Det var trots allt skönt att få simma lite och att kunna bada i London är ju faktiskt inte dåligt. Årets första dopp! Efter att vi jobbat färdigt på kvällen möttes vi upp igen och gick till en pub här i Hampstead som har en supermysig uteservering. Där tog vi ett glas vin och satt och snackade ett tag innan det var dags att gå hem och sova.
 
Brunt och fint vatten
 
 
 
 
FREDAG
I fredags träffade jag den hollänska au pairen Danielle och åkte till Kew Gardens. Tog max 30 minuter med overgrounden att komma dit och det var så fint där! Återigen sken solen och det var supervarmt och härligt ute. Vi gick runt i några timmar innan det var dags att åka tillbaka och börja jobba igen. Hade sedan en busy busy eftermiddag eftersom min värdmammas föräldrar skulle komma hit och massa skulle förberedas. Jag lämnade knappt köket mellan det att jag började jobba klockan tre tills det att jag slutade vid åtta. Skulle sedan hängt med Amanda och några av hennes kompisar till Camden men det blev lite ändrade planer. De skulle istället ut i Shoreditch och jag kände mig alldeles för trött för att orka hänga på. Så istället kom Amanda hit till Hampstead och så åt vi middag tillsammans på Café Rouge innan hon åkte vidare till Old Street. Det var inte bara supertrevligt utan också lite sorgligt eftersom det var Amandas sista kväll i London. Så när vi skiljdes åt vid tunnelbanan var det på obestämd framtid. Hon kommer tillbaka några dagar i augusti, men då är jag är Sverige. Så det känns lite konstigt att säga hejdå utan att veta när man kommer ses igen. Jag vandrade den korta biten hem igen och gick och la mig på min lilla "extrasäng". På helgerna när jag kommer hem sent brukar jag nämnligen sova på bäddsoffan på nedervåningen för att inte väcka familjen. 

 


LÖRDAG
Igår åkte mina värdföräldrar bort så morföräldrarna tog över vårdnaden av barnen. Jag vaknade när mina värdföräldrar blev uppplockade av taxin på morgonen och gick upp till mitt rum och sov några timmar till. Vaknade igen, åt frukost och gav mig sedan ut i Hampstead. Satt på Starbucks ett tag innan Jessica kom hit och vi gick tillsammans ner till O2 Centre. Gick på bio och såg The Faults in Our Stars, en väldigt fin och bra film! Hade nog väntat mig att gråta mer faktiskt men lyckades nästan hålla mig från tårar. Efter filmen åkte vi in till stan och åt middag på Steak & Co. Grymt gott med kött och bearnaisesås! Åkte sedan vidare till Camden och The Worlds End. Skulle ta ett glas vin och sedan åka hem men vi träffade som vanligt på trevligt folk att prata med och stannade kvar till stängning. Men drog faktiskt inte vidare efter det utan tog nattbussen hem igen.
 
 
 
 
Idag har jag ännu inte gjort så mycket, legat i sängen och tittat på En himla många program. Ska eventuellt träffa Sandra i eftermiddag och äta crêpe. Ska nog i alla fall snart ge mig ut, det är en stor fair här i Hampstead idag så det kan ju vara kul att kolla in. Från idag och en vecka framåt ska Hampstead Summer Festival hållas igång här. Har ingen aning om vad det innebär faktiskt. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback