kan krossa min värld

.....

Den här dagen började ändå helt okej. Lite stressigt som vanligt på morgonen men det funkade ändå, när barnen kommit iväg till skolan städade jag upp i köket och hängde lite tvätt. Sen gjorde jag en lyxig frukost med yougurt, banan, jordgubbar, hallon, blåbär och granola och gick upp till sängen igen. Låg där och tittade på Saltkråkan (världens mysigaste) och GAS-bloopers (världens roligaste) tills jag kände att jag måste ut och röra på mig lite. Gick ner till Waitrose och handlade lite, nytt schampoo och balsam och såna nödvändiga men ytterst tråkiga saker. När jag kom ut från affären och skulle sätta på en podcast att lyssna på på vägen hem råkade jag tappa telefonen i marken, höll liksom andan när jag plockade upp den och kände ett stort "yes!!" när jag såg att den inte sprack. Det byttes dock strax till ett stort "NO!" när jag upptäckte att trots att själva skärmen var hel var telefonen inte det. LCD-skärmen är nämligen helt trasig. Nu växlar telefonen i regnbågens alla färger och verkar dessutom leva sitt eget liv, bland annat startar den appar och program, skriver meddelanden och raderar viktiga anteckningar. MM SÅ HIMLA BRA. Suck alltså... Så sedan jag kom hem har jag suttit och försökt hitta en iPhonereparatör som inte vill ta flera miljarder för att laga den, får väl se om jag hittar någon.
 
 
Nu nu är det dags att börja jobba igen. Vi hörs ikväll!
 
 

Kommentarer
Postat av: Louice

Hej! Hur gjorde du med telefon när du åkte? Hade du abonnemang innan och vad har du nu? :)

Svar: Hallå! Jo jag hade (och har) ett abonnemang hos Telia för min iPhone 5, detta har inte gått ut en så telefonen är låst till dem och jag måste betala för det. Lite irriterande med tanke på att jag knappt använder den här. För att kunna skaffa ett brittiskt nummer var jag alltså tvungen att skaffa en annan mobil och köpte en kompis gamla iPhone. Den låste jag upp innan jag åkte från Sverige. När jag kom hit beställde jag ett kontantkort från giffgaff. Det är superbra, fungerar som ett vanligt kontantkort men istället för att jag betalar för varje samtal/sms så köper jag en "goodiebag" för £10 varje månad, då får man med fria sms, 500 min samtal och 1 gb internet. Det finns både billigare/mindre och dyrare/större goodiebags. (Kolla här: http://giffgaff.com/goodybags) Men giffgaff rekomenderar jag verkligen om du ska flytta hit! Supersmidigt! :)
Linnéa Carlsson

2014-07-08 » 21:39:18



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback