men vem är jag att sitta här

.....

Hallihallå! Fick ledigt riktigt länge mellan mina arbetspass idag. Så när jag slutat vid kvart över tio åkte jag till London Bridge och gick min absoluta favoritpromenad längs South Bank, så himla mysig. (Ska göra ett tipsinlägg om detta imorgon!) Köpte med mig lunch och en grymt god brownie från Borough Market som jag åt på vägen. Lyssnade igenom lite podcasts på min promenad. Våran Podcast och Quizpodden, heta tips om ni vill hitta nya bra poddar. När jag kommit fram till Big Ben tog jag bussen till Oxford Street och hann med att gå i lite butiker innan jag åkte hem. Fick med mig en topp från River Island, en liten födelsedagspresent till O på Sports Direkt och efter ett besök på Primark går man ju sällan ut tomhänt. 
 
Hemma har jag haft en ganska lugn dag, faktiskt väldigt skönt när barnen har lov och det inte är lika stressigt som det vanligtvis är. Lagade mat, tog hand om lite tvätt och badade och la H och T. Sen kom min värdpappa hem med O som varit borta hela dagen, han la honom medans jag gjorde klart vår middag. Sedan dess har jag hängt på mitt rum och gjort ingenting alls. Är grymt trött, låg vaken till klockan halv två inatt och hostade. Det var ju jätteskoj verkligen. Känns faktiskt lite bättre idag dock så förhoppningsvis är jag helt frisk snart igen. Nähä, dags att sova kanske. Är lite osäker på när jag ska börja jobba imorgon bitti, började i alla fall 8:45 idag så gissar på att det gäller imorgon också? 


South Bank ♥
 
Kunde inte låta bli att köpa denna när jag fick syn på den inne på River Island. Vem har inte haft Mean Girls som favoritfilm liksom?

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej, jag funderar lite på att åka som ua pair till usa nästa sommar. Men jag har en del frågor:
-Hur långt innan bör man börja ansöka om att bli au pair?
-Vad är för och nackdelarna med att jobba som au pair?
-Känner du att det är "ditt" hus du bor i nu? Eller känner du dig fortfarande lite som en gäst?
-Finns det möjlighet att avbryta sitt år om man känner att detta var inget för mig?

Jättefin blogg!

2014-07-17 » 16:10:24
URL: http://innealarsson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback