när kvällens första frusna stjärnor vaknar

.....

Tjabba. Vet ni hur skönt det var att få sova till klockan nio? Halvskönt. Barnen har nämnligen inte förstått det här med att man kan sova hur länge man vill när det är lov och gick upp som vanligt klockan sju och lät lite för högt för att jag skulle kunna sova. Men låg i alla fall kvar och halvslumrade lite innan jag gick upp, åt frukost och började jobba. Plockade undan frukost och disk i köket, vek och sorterade tvätt och bar upp till rätt garderob. Sen gick jag och mötte upp Danielle (den holländska au pairen) vid tuben och gick till Starbucks. Satt sedan där i ett par timmar och drack kaffe och pratade. Sen sa vi hejdå och jag gick hem för att jobba lite till. Tog hand om lite mer tvätt, spelade pingis med T och hans kompis, spelade bordsfotboll (huh, heter det så på svenska?? detta alltså) med H och skar upp lite grönsaker till barnen. Väldigt lugnt alltså. 
 
Nu ikväll har jag babysit, sitter vid datorn och äter frysta vindruvor (så gott!) i ett försök att vara nyttig. Det är verkligen inte bra för hälsan att bo här ska ni veta. Inte för mig i alla fall. Men när jag kommer tillbaka hit efter semestern ska jag vara duktig och skaffa mig det där gymkortet. Och kanske inte äta så många crêpes. Kanske. Bara kanske. 

Fick förresten ett sms imorse från Amanda (min kompis som flyttade hem till Stockholm förra veckan). Då satt hon i Jönköping och drack te från Hampstead. Hur snurrigt var inte det då?? Blir typ förvirrad av att bara tänka på det. Kul i alla fall!
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback