även lössen börjar emigrera

.....

Familjen har fått tillökning under semestern! Det har nämnligen flyttat in ett gäng med löss i 8-åringens hår. Åhhh såååå myyyyysigt väääl. Nej men seriöst, finns det något vidrigare än att ha djur som bor i hårbotten? Som tur är verkar det som att de faktiskt försvunnit innan de kom tillbaka till London för L kammade hans hår ikväll och hittade inga. Men jag har gått och kliat mig i håret hela dagen - hoppas verkligen att det bara är inbillning. 
 
Första dagen tillbaka "på jobbet" idag. Har gått bra men OJ vad jag är trött. Var ute och gick/sprang lite imorse, har verkligen problem med att hitta en bra runda att springa här. Det är alldeles för backigt för att kunna springa någonstans allt. (Borde ta tag i mitt liv och skaffa mig ett gymkort, kanske blir det veckans uppdrag?) Jobbade i alla fall en liten kort stund mellan 13.00-13.15 då jag hämtade H från skolan eftersom L hade möte med Landlorden. Vi ska nämnligen skaffa gräsmatta! Men en liten liten en. Av konstgräs. Men det är väl i alla fall bättre än grus så jag ska inte klaga. När vi kommit hem (efter en promenad hem lekandes leken "Linnea låtsas gå fel och H måste visa vägen hem" samt ett kort stopp i leksaksaffären) gick jag upp på mitt rum och låg och slötittade youtubeklipp innan jag började jobba på riktigt. T och O hade tennis som vanligt så jag var ensam med H, vilket alltid är mysigt. Nu ikväll har jag skypeat med min familj och ska strax gå och lägga mig. Är galet trött som sagt och tänkte försöka somna i rimlig tid idag för en gångs skull. Imorgon ska jag och Jessica åka till Science Museum, har ingen aning om hur det är men det ska bli kul att göra något nytt! 
 
Har ingen bild från dagen så avslutar det här inlägget med en favorit. Världens bästa Lasse med Lisa Ekdahl, vars röst är verkligen perfekt för den här låten! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback