du spelade boll på annat håll

.....

Hej bloggiloggen. Igår träffade jag som sagt en ny au pair, igen! Den här gången en tjej från Holland. Vi satt på Starbucks i West Hampstead ett tag innan vi åkte in till Oxford Street för lite shopping. Jag höll mig dock borta från alla fina kläder eftersom mitt konto börjar eka lite tomt så här i slutet av månaden. Men på måndag får jag ny "lön" igen så då ska det spenderas! Tunnelbanan valde att inte sammarbeta med mig igår och jag kom hem precis när jag skulle börja jobba igen. Sen skulle jag handla lite på Tesco men det visade sig vara stängt på grund av någon vattenläcka. Men trots allt blev det en ganska bra eftermiddag. Jag var ensam med fyra barn (en hade en playdate) som skulle kolla på fotbolls-VM. Tyvärr tröttnade de på matchen och började sparka fotboll inne i vardagsrummet i stället. En mycket mycket dum idé tyckte jag och lät dem spela Fifa på iPaden istället. H satt på mitt rum och kollade på Octanauts. Det är det allra bästa man kan locka honom med om han är lite grinig, att han ska få vara på mitt rum. Haha. ag hade i alla fall plenty of time att ta hand om all disk, tvätt och städa upp i köket. När playdaten tillslut gått hem och alla barn gått och lagt sig gick jag ner i köket igen och åt middag samtidigt som jag skypeade med mamma. Bokade också en flygbiljett, jag kommer nämnligen hem till Sverige i hela två veckor i sommar! Ska bli så mysigt! 



 
Idag har jag inte hittat på något speciellt, är inte ledig så länge. Min värdmamma jobbar så jag ska hämta H från skolan redan klockan 12. Sen vet jag inte vad vi ska hitta på, det regnar just nu så jag tror vi håller oss inomhus i alla fall. Jag hade tänkt hinna med att tvätta lite av mina egna kläder och kanske förbereda lite inför maten. Ikväll blir det eventuellt en utgång med Moa och Jessica. Jag är galet trött efter den här veckan men känner att jag borde ta mig utanför huset lite ikväll. Vi får väl se..!  Har fått en hel drös med frågor som jag måste svara på också. Förlåt för att det dröjer så! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback