bland blommorna och bladen

.....

Hej folk! Har fått så fina kommentarer om bloggen på sistone, blir så glad att ni faktiskt gillar vad jag skriver. Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera under dagarna. 
 
Igårkväll kom Hanna till Hampstead och vi letade efter Harry Styles hus, hittade det också. Han bor ju inte så himla undangömt direkt och dessutom granne med en av Hampsteads mest kända pubar. Jag tog ett kort, suuuuuuperdiskret tyckte jag, det tyckte inte Hanna, haha. Men det var en kul promenad och inte allt för lång faktiskt, vi gick förbi ett ställe där man har ganska bra utsikt över London och det glittrade så fint i allt ljus, önskar att jag tagit med systemkameran för det är inte lätt att fånga det vackra med telefonen. När vi kom tillbaka till de mer centrala delarna av Hampstead gick vi till Starbucks och köpte brownies. Pratade om allt från Svenne Hedlund till Martin Melin och den där gången då Amalie skulle "spela dum" i Danska paradise hotel. När klockan var runt 21 lämnade vi caféet, och Hanna tog overgrounden hem till sig och jag gick den korta biten till mitt hus. 
 
 
Omöjligt att förstå hur vackert det här var genom den här bilden. 


 
Idag har jag börjat jobba - på riktigt! Det känns faktiskt väldigt bra. Lite svårt är det ju såklart alltid i början på ett nytt jobb, men jag trivs jättebra här! Fyraåringen valde idag att stanna hemma med mig istället för att följa med när O och T spelade tennis. L sa att han aldrig velat göra det förut men att han verkar trivas så bra i mitt sällskap. Blev så glad av att höra det! Så jag gick alltså hem själv med honom från skolan för första gången idag, väldigt mysigt faktiskt. När vi kom hem åt han en bagel som han av någon anledning fått med sig från skolan (jag tror att han sa att han bytt sin riskaka mot den - men vilken unge byter en bagel mot en riskaka???) och sen lekte vi med riddare. När jag gick ner för att laga mat satte han sig vid köksbordet med en ninjagobok och berättade allt det finns att veta för mig. Snart är jag expert på ninjago. H säger så härliga saker förresten, som precis när vi kom innanför dörren idag sa han "Do you ever teach your family Swedish?" Hahah<3 Maten gick bra också, fick dock ringa L mitt i matlagningen och fråga om grönsaken som såg ut som en jättestor chili var en chili eller en paprika. (Det var en paprika.) Jag frågade faktiskt H först. Han sa att det var en "light pepper". Jag tror inte att det ordet ens finns. 
 
Imorgon börjar dagen vid 7:45 som vanligt. Ska dock försöka ta mig in till stan när jag är ledig för idag gick jag bara runt i Hampstead och det är ärligt talat inte så himla roligt. 
 
 
Fick jättefina tulpaner av L till mitt rum idag. Hon hade fått dem av lunchgästerna igår men de har redan tulpaner lite överallt i huset (Holländare ju) så jag fick ta dem. Snällt! 



 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback