låta blicken möta andra ögon i en främmande stad

.....

Hej. Förlåt för att jag varit lite dålig på att uppdatera, ser att det varit många inne här de senaste dagarna så jag skäms lite, ska försöka bättra mig. Helg och den första "arbetsveckan" är avklarad. Har dock inte jobbat så jättemycket, ska som sagt börja enligt schema på måndag först. I torsdags träffade jag Hanna för första gången och vi hade tänkt att äta lunch på Nandos men det blev lite ändrade planer eftersom vi var tvugna att hämta ett av hennes värdbarn i skolan. Så vi köpte mat på Wok to Walk istället (också väldigt gott!) som vi åt på tuben påväg till skolan. Sen satt vi på Starbucks ett tag bara slappade innan vi hämtade hennes andra värdbarn på nursery och sen tog jag overgrounden hem till Hampstead - så smidigt, tog bara kanske 8-10 minuter! När jag kom hem höll L på att laga mat så jag hälpte till lite med det. Efter att pojkarna ätit gav jag dem mina presenter, de verkade väldigt glada och nöjda så jag tror det var bra. Tröjorna är kanske lite stora men de får väl ha dem när de kan. Pappan älskade tröjorna, hahah. Jag borde köpt tröjor till föräldrarna också kanske! Men de blev glada för boken också tror jag, gav dock aldrig bort skålen jag köpte. Det kändes lite mycket på en gång, så jag ska nog spara den till L's födelsedag eller jul typ. 
 
 
 I fredags behövde jag egentligen inte jobba på morgonen men när jag ätit upp min frukost så städade jag köket i alla fall eftersom jag inte hade något bättre för mig innan jag skulle följa med barnen till skolan. Då blev L så glad att jag fick ledigt hela förmiddagen trots att jag egentligen skulle hämtat H i skolan kl. 12. Så när barnen lämnats i skolan bestämde jag och Hanna att vi skulle ses så jag gick runt lite i Hampstead medans jag väntade på henne. Eventuellt kanske möjligtvis bara rååååkade jag gå förbi Benedict Cumberbatchs hus... När Hanna kom gick vi upp längs Hampstead High Street men jag känner inte riktigt till området här än och vet inte riktigt vad man ska hitta på så vi åkte in till stan istället. Hoppade av tunnelbanan vid Tottenham Court Road och gick upp längs Oxford street, gjorde ett nytt försök att äta lunch på Nando's och lyckades. Grymt gott! Blev så galet mätt dock, men kan lova att det kommer bli en hel del besök där under året. Sen gick vi tillbaka till Oxford Street och gjorde ett kort besök på Primark, köpte dock ingenting (WHAAAAT?!??!?!?!??!?!) eftersom jag inte skulle hem igen ganska snart. Men får planera in en heldag där ganska snart tror jag, dock inte en helgdag tror jag eftersom det troligtvis är packat med folk. När jag kom hem igen höll L på att laga mat inför kvällen eftersom de skulle ha gäster, H hade en playdate så jag hängde på mitt rumt lite tills H's kompis skulle gå hem. Då städade jag upp lite efter dem och sen satt jag och H och läste. Hans favoritböcker just nu är några små små böcker om Batman och Superman så vi läste dem. Allihop. 24 styck. Japp. Under den tiden han L gå till skolan fram och tillbaka två gånger för att först hämta O och sedan T. När vi läst klart alla böckerna gick vi upp och spelade spel tillsammans med T medans O hade pianolektion (det kommer hem en lärare till huset). Sen skulle pojkarna äta mat och efter det var det T's tur att ha pianolektion. Efter det tittade de på Ninjago, som är någon slags ninja/lego-tvserie som de ÄLSKAR. Sen skulle H sova men han vägrade gå och lägga sig om inte jag läste för honom, så det gjorde jag såklart. Kan ni gissa vad han ville läsa? Tog såklart fram hela boxen med Batman/superman igen, men då sa jag faktiskt nej och då valde han Gruffalo istället. Bättre. När jag läst för honom tog E över och jag gick ner i köket och hjälpte L lite inför hennes middag. Sen slutade jag jobba och tog med mig min mat upp till mitt rum. Hade tänkt titta på Alla ska bada på kvällen men somnade kanske efter 10 minuter, haha. Kände mig så gammal när jag somnar hur tidigt som helst medans mina värdföräldrar har massa vänner här hela kvällen. Jaja, tror jag får skriva om dagen i ett eget inlägg. För det här blev på tok för långt för att någon ska orka läsa.
 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback