hon åker till stan ibland och irrar runt

.....

Det blev ingen Ben idag. Jag åkte till King's Cross istället. Hängde i The Harry Potter Shop lite (de sålde inga kepsar - annars hade jag nog köpt en ny) och försökte att bara se lite förälskad i allt fint.
 
Vandrade vidare därifrån eftersom jag tänker lära mig hitta i den här staden och det gör man inte genom att åka tunnelbana. Tyvärr har jag ju som bekant historiens sämsta lokalsinne så det tar kanske ett tag.. Hamnade i alla fall tillslut på Tottenham Court Road och blev otroligt glad när jag upptäckte att det finns en TGR där! Spenderade £10 på livsviktiga saker.. en sax, tandborstar, tandtråd, solglasögon och ett kollegieblock. Billigt! 
 
Hur glad tror ni inte man blir när man hittar detta! Köpte dock inga nu men när mitt sug efter svenskt godis blir allt för svårt att stå emot vet jag ju precis vart jag ska gå. 
 
Tog tunnelbanan hem till Hampstead igen och svängde förbi La Crêperie på vägen hem. (Och med svängde förbi menar jag alltså att jag stod i kö i 25 minuter för att få lägga £4.50 på en pannkaka med choklad och banan.) Ganska dyrt att köpa crêpes där men OJ vad det är värt varenda pund. En himla tur för min kropp och plånbok att de bara har öppet på helger dock. 
Har jobbat lite den här eftermiddagen också. Hängt upp lite tvätt och "lagat mat" dvs. micrat makaroner från i fredags och värmt upp pastasåsen L lagade i torsdags. Men barnen var nöjda och åt massvis. Sen var E och hämtade T från kalaset (som höll på från 10.30 - 18.30.. världens längsta barnkalas?!) medans jag la H. Första gången jag gjorde det helt själv men det gick bra, otroligt lättsövd pojk! Imorgon kommer L hem igen och det är dags för en ny vecka, förutom att jag hade önskat mig en riktig sovmorgon så har jag inget att klaga på. Har inga planer för veckan faktiskt, hoppas på att kunna träffa lite folk! Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och somna till en bra film tror jag. Vi hörs imorgon! ♥
 
Har visst råkat lova O idag att jag ska göra semlor nån gång. Så om någon vet var i London jag kan få tag i typ jäst och mandelmassa får ni ju gärna höra av er. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie Jönsson

Den svenska affären Totally Swedish uppe på Crawford Street (norr om Oxford street, väldigt nära) har svenskt utbud! Köpte jäst där när jag jobbade som au pair, och skulle baka kanelbullar med mina pojkar. Mycket möjligt att dom har mandelmassa också, om inte så finns det mycket annat gott som man kommer på att man saknar när man bott i London ett tag! :)

Svar: Åh tack! Ja dit ska jag absolut gå någon gång! ☺️
Linnéa Carlsson

2014-03-30 » 23:40:58



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback