jag är en looser i ett spel

.....

Åt middag tillsammans med hela familjen idag. Väldigt trevlig eftersom barnen annars alltid äter först och föräldrarna senare. Det är lite svårt att hänga med ibland eftersom det växlas mellan engelska och holländska ganska snabbt. Men vi bestämde vid maten att jag ska lära mig ett ord på hollänska varje dag och familjen ska lära sig samma ord på svenska, haha. Kommer säkert bli succé! (Har redan glömt vad det vad jag skulle lära mig för ord idag.) Det jag faktiskt förstod av samtalet handlade i alla fall om fotboll, skillnaden mellan ishockey och landhockey och djur. T och O vet så himla mycket, jag lär mig nya saker hela tiden. Speciellt T, igår pratade han i säkert 10 minuter om olika flygplan och ubåtar som användes i andra världkriget. Efter maten tog E upp barnen för att de skulle bada och jag hjälpte L att plocka i ordning i köket. Jag gick upp för att gå in på mitt rum men T ville att vi skulle spela ett spel, och då kan man faktiskt inte säga nej. Både O och H ville vara med så vi spelade Walk the Plank alla fyra. Innan vi hade spelat klart hade dock både H och O hunnit gå och lägga sig men vi spelade klart i alla fall. Jag förlorade. Sen har jag hållt mig på mitt rum, kollat på film och ätit lite av mitt förråd av svenskt godis. Nu ska jag sova! Imorgon ska jag upp tidigt och följa med E när T och O ska spela hockey, ska bli väldigt roligt faktiskt.
 
 
Jag sa vid middagen att Zlatan var min favoritfotbollsspelare och innan han gick och la sig kom O med detta till mig. "Do you want this? I don't really need it." Alltså så fina de här barnen är ♥

Kommentarer
Postat av: Sara Kuhalampi

Hej!
Jag trillade in på din blogg för några veckor sedan när jag skulle kolla in att vara au pair i London. Jag tar studenten i juni och vill åka till London januari/februari nästa år om det inte skjuts upp! Jag tycker din blogg är jätte bra och är så nyfiken på hur allt funkar som au pair och har massa frågor!
Undrar bara om du skulle vilja hjälpa mig lite med att svara på frågor eftersom, vi kanske kan ha mail kontakt ;)
Hade verkligen varit så givande och roligt för mig!

Ha det så bra och lycka till så länge!
Kram Sara

Svar: Hej! Åh vad kul att du också vill åka som au pair! Jag kan absolut försöka svara på dina frågor, hjälper gärna till om jag kan! Jag mejlar dig alldeles strax! Kram! :)
Linnéa Carlsson

2014-03-23 » 08:25:38



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback