det doftar av regn

.....

Hej! 1 maj innebär tyvärr ingen ledig dag i det här landet, vi har däremot ledigt nästa måndag istället. Gårdagens sommarväder har inte heller synts till, det har regnat hela dagen. Trist. Jag följde T till skolan idag igen, tycker verkligen om att göra det. Det är skönt att få en liten promenad och kul att gå och prata med T. Han är verkligen en grymt begåvad unge som har så underbart briljanta tankar. När jag kom hem igen tog jag det ganska så lugnt, tittade på två avsnitt av Lindsay (Oprahs dokumentärserie om Lindsay Lohan,en gång i tiden min allra största idol) innan jag tillslut drog på mig regnjackan och gick ut. Gjorde först ett stopp på Nero för att köpa latte (är ju tydligen kaffedrickare nu för tiden) och sen gick jag ner mot Belsize Park. Strax innan jag kommit ner till tunnelbanestationen gjorde jag min tredje och hittills bästa kändisspaning när jag mötte Helena Bonham Carter på ett övergångsställe. Alltså. Hur galet är inte det?! Hon är ju huuur cool sooom heeeelst?! Efter denna fantastiska upplevelse (obs. ej ironisk nu, älskar kändisar) svängde jag av och gick till Swiss Cottage istället. Gick sedan upp längs Finchley Road och tillbaka till Hampstead. Kom hem, åt blåbär och digestivekex till lunch och kollade på Breaking Bad. Efter det jobbade jag igen, det var lite stressigt ett tag i eftermiddag när jag plötsligt var ensam med tre barn samt ett recept jag aldrig lagat tidigare. Men det ordnade upp sig till slut och förutom att kalkonköttbullarna var alldels torra efter att ha spenderat lite för lång tid i ugnen så var det lugnt. Barnen klagade inte utan åt och sa att det här var deras absoluta favoriträtt, så det var nog godkänt i alla fall. När jag hade slutat satt jag och pratade med O ett tag. Eller, han pratade om alla fotbollsspelare i Arsenal och jag lyssnade mest. Sen gick jag ner i köket och umgicks med min värdmamma ett tag innan jag tog med mig min mat upp på rummet och åt. Egentligen skulle jag varit barnvakt ikväll men mina värdföräldrar kände inte för att gå ut så jag fick ledigt. Ganska skönt eftersom jag ska barnvakta både imorgonkväll och på söndag. 
Nu ska jag gå och lägga mig och somna till regnet som smattrar mot rutan. Ganska mysigt ändå.
Vi hörs imorgon, då är det freeeeeeeeeeeeedag! 
 
Har inte tagit en enda bild idag. Därför får ni en gammal goding. Helena Boham Carters tacktal på Bafta för några år sedan. Känner man sig lite deppig kan man kolla på det är och bli lite gladare. Hon är grym.
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback