för virvlarna i håret

.....

Det är fredag och det är helg! Mycket skönt ska det bli med lite ledighet. Extra lång också eftersom det är bank holiday här på måndag. Har idag jobbat ungefär som vanligt. Efter mitt "morgonpass" tänkte jag mig försöka mig på att vara lite nyttig och gjorde därför havregrynsgröt till frukost. Men eftersom gröt är fruktansvärt äckligt hällde jag i lite kakao, kokosolja(som jag måste göra ett inlägg om. min nya favoritpryl!) och frukt och bär. Då blev det i alla fall ätbart och jag blev mätt. Väldigt mätt. Så mätt att jag inte kunde äta något på fem timmar. Så hejaheja grötfrukost!

 
När jag tagit alldeles för lång tid på mig för att göra mig i ordning lämnade jag tillslut huset. Mötte åter igen Ricky Gervais på gatan som korsar vår och följde efter honom mot High Street. Sedan skiljdes tyvärr våra vägar åt eftersom jag skulle ner mot Hampstead Heath, men hoppas på att se honom igen och då våga öppna munnen och faktiskt säga något.
Ja.. jag kanske tog en smygbild då. Kanske.
 
Tog i alla fall Overgrounden från Hampstead till Shepherd's Bush och gick till Westfield, det enorma (verkligen enorma) shopping centret i London. (Check!) Var på jakt efter nya skor och hittade det. Var inte på jakt efter hungriga säljare som ville proppa på mig locktänger och hudvårdsprodukter för alldeles för mycket pengar. Men det hittade jag också. Och köpte. Såklart. Men är dock väldigt nöjd med min locktång. Har ägt ett antal locktänger men inget funkar riktigt till mitt hår, men det gjorde denna! Eller i alla fall när den lettiska Cameron Diaz-kopian använde den, själv kan jag nog behöva lite träning. Den lettiska Cameron Diaz var för övrigt en fantastisk människa, jag vet att hon är säljare och bara ville att jag skulle köpa men jag kände att jag typ hittat en vän för livet där jag satt och pratade medans hon lockade mitt hår. Det var väl när hon sa "Have you ever been to that place in Hampstead were they sell the best crêpes in the world?" som jag kände att det här nog var min nya BFF. Efter att hon lyckats övertala mig att det var ett kap att betala £80 för en locktång och jag vandrat iväg mycket nöjd, fick dessutom 7 vouchers på gratis styling så eventuellt kommer jag faktiskt att träffa henne igen. Eventuellt.
När jag gick därifrån haffades jag av en annan tjej som lyckades få mig att köpa ansiktsprodukter för £100. Hur det gick till har jag inte riktigt listat ut. Efter det kände jag i alla fall att jag måste lämna Westfield så fort som möjligt och tog mig hem till Hampstead igen. Åt lite flingor till lunch innan jag började jobba igen. Har sedan jobbat hela kvällen eftersom mina värdföräldrar varit borta ikväll. Förutom tio minuter av tre galna sockerrusiga ungar så gick det väl bra! När alla tre tillslut sov gick jag ner och gjorde middag, tömde torktumlaren på tvätt och sen gick jag upp till mitt rum. Har provat min locktång och såklart lyckats bränna mig. Men det blir faktiskt bra lockar, sen är väl frågan hur länge se håller i mitt tunna hår. Snart ska jag ta och sova och njuta av en lång sovmorgon. Eventuellt blir det utgång imorgonkväll, hoppas på det i alla fall! Synd att jag har cirka £0 kvar på mitt konto efter den här dagen bara. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bella

Hej hej! Jag ska åka som au pair till London i augusti så det är ju ett bra tag kvar, men jag tycker det är så himla svårt att veta hur mycket man ska prata med sin familj innan ? Jag vill ju inte verka för på men ändå inte verka ointresserad. Hur gjorde du ? :)
Tack för en galet inspirerande blogg som får mig att längta så mycket tills jag själv flyttar!

Svar: Hej! Förlåt för att mitt svar dröjt så, har varit lite upptagen i helgen! Jag förstår precis hur du känner!! Hade exakt samma funderingar när jag matchats med min familj, visste liksom inte om de skulle tycka att jag var ointresserad som inte hörde av mig någonting. Men sanningen är ju den att värdfamiljen har ett liv som pågår just nu och de har förmodligen fler tankar i huvudet och går inte runt hela dagarna och tänker att du ska komma dit på samma sätt som du förmodligen gör (det gjorde jag i alla fall). Därför tror jag inte att de blir besvikna eller tycker du verkar oengagerad om du inte hör av dig hela tiden. Som tur var för mig dröjde det ju bara två månader mellan det att jag pratade med familjen första gången tills det att jag kom hit. Under den tiden skickade vi kanske 4-5 mejl till varann och skypeade tre gånger. Vet inte om jag har några bra tips till dig när det gäller detta. Har du några frågor till din värdfamilj tycker jag absolut att du inte ska tveka att höra av dig till dem, det är bra att ta reda på så mycket som möjligt så att du kan förbereda dig så gott det går. Men känner du att du inte har något att fråga/skriva om är det ju ingen idé att ni ska prata/mejla bara för ATT liksom. Vet inte om det här hjälpte någonting? Haha, hör gärna av dig här i bloggen eller till min mejl ([email protected]) om du har några fler frågor/funderingar.Vad kul att du ska komma hit! Vet du vart i London du ska? :) Tack för de snälla orden om bloggen, gör mig mycket glad! KRAM!
Linnéa Carlsson

2014-05-04 » 18:58:00



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback