gräver ner sitt fynd

.....

Goder afton! Har precis avslutat ett samtal med Emelie på skype och tänkte nu uppdatera er lite om min dag. När jag slutat imorse åt jag frukost och gjorde mig i ordning innan jag begav mig in mot stan. Hade som mål med dagen att gå till Topshop för att köpa läppstift och gå till HMV för att köpa Les Misérables på DVD eftersom jag varit sugen på att se den efter att jag såg musikalen i lördags. Det härliga vädret är tillbaka och idag var det riktigt varmt. Gött! Jag köpte mig en juice blend på Starbucks som jag surplade i mig medans jag med Filip & Fredriks podcast i öronen vandrade ner till Finchley Road för att ta bussen därifrån till stan. Hoppade på bussen och sedan av igen när den var framme vid Marble Arch. Gick in en sväng på Primark för att köpa en tröja. Råkade dessutom få med mig ett par skor OCH Les Mis. När jag skulle betala upptäckte jag nämnligen att den stod där så ensam i en hylla med filmer och väntade på att jag skulle plocka upp den. Vet inte om £7 var ett superpris direkt men säkert billigare än den varit på HMV. Mycket nöjd med mina inköp gick jag vidare till topshop och upptäckte att läppstiftet som jag tittat ut inte fanns kvar längre. Så jag köpte ett annat. Bara för att. Stod emot frestlesen att köpa på mig kakor från Ben's cookies. Gick istället vidare mot Oxford Cirkus, köpte lunch på Wok to Walk och gick sedan ner i tunnelbanan. Tänkte nämnligen ta tuben hem eftersom det går snabbare. Tyvärr tyvärr tog det vääldigt lång tid eftersom jag missade att gå av på Tottenham Court Road där jag skulle byta linje och sen hade ett himla jobb med att ta mig tillbaka hem. Men hann i alla fall slappa en stund på rummet innan jag började jobba igen. 
Hämtade O och H från skolan idag och tog med dem till Heath. T var också där med sina klasskompisar. Barnen spelade fotboll och jag satt i gräset och hejade på. Efter ett tag tröttnade H och kom och satte sig i mitt knä istället. Supermysigt! Sen kom L dit och jag tog med mig H hem. Väl hemma satte jag igång med att laga mat, diska och tvätta. När jag jobbat klart ringde jag Emelie och nu planerar jag att titta på ett avsnitt av Ullared och äta upp min sista kexchoklad innan jag går och lägger mig. Imorgon är det fredag men ska jobba hela helgen så ser inte så himla mycket fram emot det. Men men, det går väl det också. Nästa vecka är i alla fall den sista innan jag har ytterligare en veckas ledighet framför mig. Skönt! Då kommer Anna och Gabriella hit och så har jag och Hanna bokat biljetter till WB Studio Tour! Kommer bli så himla BRA! 
Vi hörs väl kanske imorgon! Ha en härlig fredag! 

 Inte den här gången heller..

 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Åh den filmen är så bra!

Svar: Visst är den?! Älskar Les Mis!
Linnéa Carlsson

2014-05-15 » 23:25:37
URL: http://jessicasjosten.vimedbarn.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback