och när rösträtt ska försvaras

.....

Halloj! Snabbt inlägg innan jag ska mysa ner mig i sängen med iPaden. Har nyss kommit hem efter att ha varit på G1 och ätit med Hanna. Väldigt gott och väldigt väldigt trevligt. Om bara några veckor lämnar hon London och flyttar hem igen. Förstår ni hur tomt och tråkigt London kommer kännas när hon inte längre är här?!
Har jobbat ganska mycket idag eftersom L jobbade och jag hämtade H redan vid 12. Innan dess hann jag dock åka in till stan, leta upp ambassaden och rösta till EU-valet. Duktighetspoäng till mig! Kände mig mycket nöjd när jag gick därifrån (så kan jag rösta som bor i London tycker jag minsann att ni där hemma i Sverige kan släpa er till närmaste vallokal på söndag). Gjorde en ganska intressant upptäckt i vallokalen. Det fanns ju liksom skärmar där man kunde gå bakom, sen ta en valsedel från varje parti och i allra största hemlighet lägga ner en av dem i kuvertet. Men de allra flesta tog en kuvert, tog en valsedel, la ner den i kuvertet och lämnade in, utan att ens gå i närheten av skärmarna. Inte mig emot! Jag förstår inte riktigt varför det ska vara så otroligt hemligt vad man röstar på. När jag kom tillbaka till Finchley Road gick jag in på Tiger och köpte en rulle center som jag åt till lunch. Fantastiskt smart. Skyndade iväg till skolan, hämtade H och sen gick vi hem och han åt lunch. Sen tog vi skotern och gick iväg till biblioteket. Finns ett väldigt litet och mysigt bibliotek här i Hampstead, kommer absolut att gå dit fler gånger! Satt i en stor mysig puff och läste böcker i ungefär en timma innan vi gick hem igen. Senare på eftermiddagen gick vi för att hämta T och O i skolan men mötte L som var påväg hem från jobbet på vägen så hon gick och hämtade dem och vi gick hem igen. H hittade på en rolig lek på vägen hem. Leken gick ut på att jag skulle låtsas gå fel väg hem och han blåste i sin visselpipa varje gång jag gjorde det. Kul. 
 
 
 
 
Imorgon är det lill-lördag och jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att fira detta. Känner för att hitta på något nytt och spännande! Får väl se vad det kan bli. Godnatt och sov så gott kära vänner!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback