nåt för dem som väntar

.....

Det finns ett brev som jag ännu inte öppnat, trots att jag haft det hos mig sedan det att jag kom hit för sju månader sedan. Det är ett brev från en av mina bästa vänner och jag är så otroligt nyfiken på att ta reda på vad det står inuti. Men har under sju månaders tid haft så otroligt lite hemlängtan att det aldrig blivit av. Trots att det varit nära ett par gånger. Jag har stått nere i köket eller tjatat på barnen och allt har känts deppigt och tänkt "Ikväll.. Då ska jag öppna det!". Men så fort jag slutat och pratat med mina värdföräldrar på kvällen känns allt helt plötsligt bra igen och då tänker jag istället att hag nog får spara brevet tills det blir jobbigt på riktigt
Så det ligger fortfarande på rummet. Oöppnat. 
Men kanske inte så länge till. Har under de senaste dagarna känt att det finns en liten liten klump av hemlängtan där inne, och idag har den växt. Så vi får väl se. Kanske blir idag dagen då jag öppnar brevet. Eller så sparar jag det ett tag till, för att ha något att längta efter. 

 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

fiint att få ett sånt brev med sig <3

2014-11-04 » 17:13:20
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Caroline

Åh så gulligt brev! Sjuuukt bra ide!

2014-11-04 » 17:29:26
URL: http://emmamariaa.for.me/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback