du skulle posta ett brev

.....

Hej! Måndag igen och jag har haft en väldigt bra jobbdag för första gången på länge. Livet blir verkligen så mycket enklare när barnen går i skolan om dagarna, haha. 
Under min lediga tid var jag på gymmet och testade ett nytt pass, Box Fit, OJ vad kul det var! Höll bara på i 45 minuter men jag hade nog kunnat fortsätta minst lika länge till, trots att jag var helt slut. Så det ska jag absolut testa på igen! Instruktören såg nog att jag var ny för han var noga med att rätta allt som jag gjord fel hela tiden, det är väl bra antar jag. Även om jag kände mig lite dålig, haha. Men när jag gick från salen fick jag i alla fall ett "good job!" efter mig, så heeelt värdelös kan jag ju inte varit. Köpte lunch på Subway och åt medans jag vandrade hem i regnet. Kom hem, duschade och slöade mest innan det var dags att börja jobba igen. Vår "handyman" var här idag för att laga diskmaskinen som gick sönder i helgen, så jag tog äntligen tag i att be honom byta ut en lampa i mitt badrum som inte fungerat sedan jag kom hit och redan när jag kom tillbaka från gymmet hade han lagat den! Så nu kan jag äntligen se något när jag ska sminka mig på morgonen, yeeeey!
Eftermiddagen var lite som de flesta måndagar. Min VM tog med T och O till tennisträning och jag stannade hemma med H. Vi gjorde läsläxan (för det har man när man är 4,5 i det här landet) och städade hans rum. Det behöves verkligen och så fint som det är nu har det inte varit på ett bra tag, får väl se hur länge det håller i sig..Lagade lax, broccoli och nudelsallad till middag. Hann med att tvätta och hänga två maskiner också. Det glamourösa livet som au pair alltså.. 
Lite glamoröst känns det faktiskt just för tillfället. Har fått fem veckolöner i förskott idag, ska nu försöka att snåla liite och inte bränna allt på en gång. Men har sett ut så många fina födelsedagspresenter till mig själv som jag nästan mååste få köpa. Hur jag ska fira dagen är ännu lite oklart. Ska i alla fall äta brunch med ett gäng härliga tjejer på morgonen och på kvällen tror jag att det blir middag med Hanna och hennes föräldrar som kommer och hälsar på. Därimellan vet jag faktistk inte vad jag ska hitta på! Museum? Musikal? Annat? 
På tal om födelsedag så fick jag ett så fint kort för några dagar sedan. Det är få saker här som gör mig lika glad som att få brev eller kort hemifrån Sverige! Så när detta landade på dörrmattan tog jag nästan ett litet skutt av lycka, det syns liksom på långa vägar vem det är som skickat denna. Taaack Agnes för ditt fina fina kort. ♥

 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback