kom ihåg mig då

.....

Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...
 
Femte november idag och alltså Guy Fawes day här i England. Eller bonfire night. Eller fireworks night. Det är ju lite som man vill. 
Jag har haft en väldigt bra dag idag! Åkte iväg direkt efrer att jag jobbat klart imorse till High Street Kensington där jag, Moa och Josefine åt lite brunch tillsammans på Bill's. Jag åt vegetarisk frukost - supergott!! Efter att vi ätit upp tog vi en härlig höstpromenad genom Kensongton Gardens och Hyde Park, det var verkligen supermysigt. 
Mitt eftermiddagspass var väldigt lugnt eftersom min värdfamilj skulle bort på kvällen och jag därför inte behövde laga någon mat - skönt! Fick också sluta när de hade åkt, så så fort de lämnat huset gjorde jag samma sak och åkte iväg till Moa. Vi "firade" sedan Guy Fawkes misslyckade sprängning av parlamentet med att ligga i soffan och titta på film och dricka te. Suuupermysigt och en bra avslutning på en bra dag! 
 





Nu ska jag försöka sova, trots dånet från alla fyrverkerier. Imorgon väntar gymmet och efter det ska jag luncha med Danielle. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback