och man blir äldre

.....

Hej! Förlåt för det långa uppehållet - har haft en fullspäckad helg så tog mig inte riktigt tid till att sitta ner och blogga. I fredagskväll var jag, Josefine, Ellinor, Moa och Sanna ute. Först åt vi lite middag på ett supermysigt ställe i närheten av Regent Street. Har totalt glömt bort namnet nu men de hade i alla fall som en vegetarisk buffé där man betalade för maten per hekto. Väldigt smart och grymt gott! Efter detta drog vi vidare till Maddox och hade det väldigt skoj! Firade såklart att det efter tolvslaget helt plötsligt vad den 8 november och min födelsedag! Firade så bra att jag inte riktigt vet HUR jag lyckades ta mig hem men jag vet att jag med Josefines hjälp och telefonsupport tillslut kom innanför dörren och somnade direkt. Hon är en ängel!
Själva födelsedagen började med att jag vaknade, tog en dusch och började göra mig i ordning för brunch. När jag precis ska gå och kommer ner i köket möts jag av en superfint dekorerad bricka med silverstjärnor och rosor. Min värdmamma hade tänkt att göra frukost på sängen till mig, men eftersom jag skulle på brunch så nöjde jag mig med en kopp te. Riktigt gulligt i alla fall! Fick ett superfint kort och ett kuvert med pengar att användas till musikalbiljetter. Så nu ska jag boka in massa roligheter!
Efter att jag lämnat huset och sprungit till tuben var jag superförsenad (till min egen brunch - pinsamt!) när jag tillslut dök upp på Leicester Square. Vi var ett stort gäng som sedan gick vidare till Bella Italia där vi åt brunch. Det var supergott även om jag nog tycker att portionerna var lite för små för att stilla vår hunger. Efter att vi suttit kvar så länge att servitören kom fram och berättade att de väntade ett till sällskap och skulle behöva vårt bord gick vi därifrån. Vandrade sedan genom ett kallt men väldigt höstfint London innan vi landade på Prèt och köpte kaffe och mer mat för att värma oss. Satte oss på en bänk i Green Park, där vi åt, drack, pratade och tog lite höstiga bilder. Efter detta var jag tvungen att åka hem för att byta om lite snabbt och åkte sedan in till stan igen och mötte upp gänget på Waterloo Bridge. Där stod vi sedan och kollade på en fyrverkerishow över Themsen. Hade varit helt magiskt om det inte var för att det började regna mitt i och vi (som försökte tränga ihop oss under två paraplyer) blev helt genomblöta. När fyrverkerierna var avklarade tog jag mig, kall och blöt, till Jamie's Italian i Covent Garden där jag skulle möta upp Hanna och hennes föräldrar.. Trodde jag! När jag kom dit visade det sig att det var Jamie's Italian vid Picadilly vi skulle ses vid. Så jag sprang genom Leicester Square (så fort man nu kan springa där en lördagkväll) bort till Picadilly Circus.
Det var härligt att träffa Hanna igen, har inte sett henne på himla länge! Och dessutom alltid kul att träffa släkt (på riktigt alltså, jag har världens bästa). Blev bjuden på grymt god pasta, en riktigt mysig kväll!
Efter att vi lämnat restaurangen sa vi hejdå och jag åkte hem för att avsluta födelsedagen med en myskväll. Så jag bytte om till torra och varma kläder och låg i sängen, tittade på film och åt chips.
Brunchgänget! (Victoria, Maria, Lisa, Johanna, Frida, jag, Danielle och Maren.. och så Malin såklart!)
Bild snodd från Malin

I Green Park! Bild snodd från Malin, tagen av Lisa
 
 Bild tagen helt själv. Men tycker ändå att ni ska gå in här och titta på Malins fyrverkeribilder, för de är helt fantastiska! 
 
Igår (söndag) var jag uppe ganska så tidigt och åkte iväg till Highgate Cemetery tillsammans med Hannas familj. Det är en jättefin kyrkogård som har fantastiskt fina, stora och (ibland) konstiga gravstenar. En väldigt lugn och mysig plats, helt klart värt ett besök!
Karl Marx grav.

Gravsten.. eller flygel!

Endel vill förtydliga det hela..

Vi hittade en räv som låg och vilade i solen. Det är verkligen knäppt hur oskygga rävarna är i det här landet.

 
 
Efter kyrkogården tog vi bussen ner till stan igen och åt lunch på Wahaca - en mexikansk street food-restaurang. Jag hade aldrig varit där förut men ÅH vad gott det var! Kommer definitivt att besöka det fler gånger!
När vi ätit färdigt gick vi ut i kylan igen och vandrade genom stan till Churchill War Rooms. Ett "museum" som jag haft på bucket listen länge nu, och det var verkligen intressant! Så är ni intresserade av historia måste ni åka dit. Mycket spännande! Vi gick tillsammans till tunnelbanan och sa sedan hejdå när vi åkte iväg åt olika håll. Jag kom hem till Hampstead igen och kunde äntligen ge T sin födelsedagspresent. (Han fyller år på samma dag som mig men jag träffade honom aldrig under den dagen). Sen pratade jag lite med min värdfamilj innan jag gick upp på rummet och kollade på Allt för Sverige innan det var dags att sova! Det var min helg det. En mycket mycket MYCKET bra sådan. Kul när det händer mycket saker! Nu ska jag strax börja jobba, så skriver ett inlägg om den här dagen ikväll. Kram! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: rebecca

tja! jag älskar din blogg! jag ska flytta till London i januari och jobba som au-pair, och det kommer bli jättekul! din blogg har gett mig mycket bra tips! och jag råkar vara en sherlocknörd. haha! :) kolla in min tumblr. den är nördig:)

2014-11-10 » 22:55:27



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback