som allhelgonafrost

.....

Kunde inte låta bli att använda den där rubriken, trots att den inte stämmer särskilt bra. Igår var det närmare 20 grader och strålande sol. Mycket märklig start på november om ni frågar mig. 
 
Till att börja med: Förlåt för detta långa uppehåll i bloggandet. Barnen hade lov och jag jobbade därför väldigt oregelbunder förra veckan och tog mig helt enkelt inte tid till att blogga. Måste verkligen säga att jag ogillar skollov. Att ha barnen hemma hela dagarna tar sjukt mycket energi, även om jag jobbar eller ej. Men imorgon börjar skolan igen och ingen är nog lyckligare för det än vad jag är. 
Har, efter en halvkass vecka, haft en riktigt trevlig helg! I fredagskväll var det ju Halloween men jag, Amanda, Malin och Maja stuntade i att spöka ut oss och gick på bio istället. Möttes upp på Leicester Square och såg Love, Rosie. En mycket fin film! Den tycker jag att ni kan se. Efter det skulle jag och Amanda hänga på en pub men precis alla vi gick förbi (vilket var många) stängde antingen kl 23 eller fick inte servera alkohol om man inte beställde mat. Så efter ett tags letande gav vi upp och åkte hem istället. 
Igår fyllde både Malin och Maja 20 och skulle firas med brunch. Tyvärr var stället vi planerat att besöka alldels fullbokat så vi gick och åt hamburgare i på Covent Garden Market istället. Funkade oerhört bra det med måste jag säga! Efter vi ätit upp skulle Malin och Maja vidare till Queen's Theatre för att gå på Les Misérables (oj vad jag vad avundsjuk!) så jag följde dem dit innna jag gick upp till Oxford Street för att försöka hitta en utklädnad till kvällens halloweenfest. Hade bestämt mig för att vara utklädd till en typisk Londonturist, med "I love London"-tshirt, kamera runt halsen, gympadojor och någon ful ryggsäck. Men råkade gå förbi Tiger och hitta en vinröd basker för £3 så då bestämde jag mig för att jag skulle vara konstnär istället. En fransk sådan. Så jag köpte basker, canvastavla och oljekritor på Tiger gick sedan till Primark och köpte en svartvitrandig tröja. Slår väl inte förra årets stinsutklädnad, men väldigt skönt att inte behöva anstränga sig så mycket också. 
Vi (jag, Emma, Lisa, Johanna, Malin, Maja och Maria) sågs på Liverpool St vid niotiden och gick sedan mot festen. Vi råkade först hamna på fel pub, men när vi väl hittat rätt och upptäckt att stället vi skulle till var lika festligt som ett mellanstadiedisko gick vi tillbaka till den första puben. Några stycken åkte hem efter ett litet tag men jag, Lisa och Johanna stannade kvar och det blev tillslut en väldigt lyckad kväll. Att ta med canvastavla och kritor till krogen = succé! Helt plötsligt ville alla rita något och var också väldigt måna om att få bjuda på drinkar. Då tackar man ju inte nej liksom. Det hade ju varit oartigt. Trots tavelsuccén lämnade vi Shoreditch ganska tidigt och jag hann med sista tunnelbanan hem. Tavlan fick följa med den också, måste nog spara den som ett minne tror jag. Dock luktar den som en gammal alkis eftersom någon lyckades spilla ut en hel drink över den, förutom det är den väldigt fin. Haha. 
Hamburgergänget! (Bild snodd från Malin)
 
 
Dagen idag har varit väldigt lugn. Sov nere i min "extrasäng", vaknade vid åtta och gick upp till mitt eget rum och sov vidare i några timmar till. Vaknade igen när barnen kom hem från fotbollsträningen och bestämde att det kanske var dags att gå upp. Grått väder och det faktum att jag är helt pank för tillfället gjorde mig grymt osugen på att hitta på någonting alls. Men eftersom jag blir grymt rastlös av att bara ligga hemma tänkte jag att jag kunde passa på att bocka av en sak på min bucketlist som jag tänkt på ända sedan jag kom hit. Hoppade därför på buss 46 och åkte från Hampstead enda bort till St. Bartholomew Hospital. En speciell plats för en Sherlocknörd. Är det något jag älskar nästan lika mycket som Sherlock så är det fandomen runt om kring. Inte bara telefonkiosken under "stället" (vill ej spoila för er som ej sett denna magiska serie än) var nedklottrad av små meddelanden, även i smutsen på fönstren stod det Sherlockrelaterade saker. (Älskade speciellt: "Moffat! WHY?"). Okej nu ska jag sluta nörda..
Efter att jag fotat klart gick jag vidare mot St. Pauls och slog mig ner på Pret. Köpte bryggkaffe för 99p (bästa!!) och satt och läste min bok. Fick Fredrik Backmans nya bok av Emelie i födelsedagspresent. Den är lika fantastisk som hans andra böcker och precis som med de tidigare böckerna är de hur roliga som helst tills man kommer till de sista kapitlen då man (dvs. jag) mest gråter hela tiden. Helst plötsligt var i alla fall boken slut och det hade blivit mörkt ute. Gick tillbaka till St Barts och tog bussen hemåt igen. Ikväll ska jag bara stanna inne har jag tänkt, kolla ikapp de Big Brother-avsnitt jag inte orkat titta på under veckan och sedan gå och lägga mig i tid. Imorgon börjar barnen skolan igen och jag börjar jobba vanliga tider. Det ska bli skönt!
 
 
Fönsterbilder:

Kommentarer
Postat av: banan

alltså honey biten är SÅ bästa!!

Svar: hahahha! JAA! alltså sherlockfandomen är bäst!
Linnéa Carlsson

2014-11-02 » 21:12:28
Postat av: Malin

Hahaha, den där tavlan... SÅ SNYGG! Spara den för livet!

2014-11-03 » 11:08:38
URL: http://lightsinlondon.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback