det går en saga genom staden

.....

I lördags var jag, Josefine, Ellinor och Moa på utflykt. Vi möttes upp tidigt på morgonen och tog tåget från Liverpool Street hela vägen till Cambridge. Första gången jag kom hit som jag på riktigt var utanför London. Cambridge var verkligen en supermysig stad! Vi strosade runt, åt god lunch på Italiensk restaurang, åkte punt (har ingen aning om vad det heter på svenska) på floden och drack kaffe på Café Rouge. En fantastisk dag och supermysig stad, kändes riktigt gammal och fin. Lite Harry Potterkänsla över det hela! Det skulle vara så häftigt att få plugga i en sådan stad! 
 












Två saker vi lärde oss i Cambridge:
 
Collagestudenter = sjukt snygga killar. Kanske är det bara för att vi nu bott i England ett tag och därför sänkt vår krav lite, men det var helt galet vad snygga alla collagekillar som skötte puntingen på floden. 
 
Vi är tydligen världsmästare på att vara i vägen. Alltså vi var i vägen hela tiden. Det var helt galet hur många "sorry" och "execuse me" vi fick höra för att vi ställt oss på något olämpligt ställe. Efter ett tag började det kännas som att vi var med i en dålig komedi eller blåsning, tillslut blev det bara för mycket och inne på Saintsburys bröt vi ihop av skratt när vi lyckades vara ivägen heeela tiden. 
 
När vi kommit tillbaka till London åkte vi hem till Moa och fortsatte vår mysiga dag där. Hade picnic på golvet med grymt god mat och vin. Sov allihop i Moas rum och det var såå mysigt! En lång men heelt perfekt dag alltså. 
Dagen efter åt vi lyxig frukost med bananpannkakor innan vi gjorde oss i ordning och lämnade Moa. Josefine skulle flytta in hos sin nya värdfamilj och ta sig från norra London till södra med all packning. Eftersom jag inte hade något för mig så följde jag med henne och hjälpte till lite. Det var verkligen ett äventyr att ta sig genom hela London, byta bussar och tillslut komma fram till Fulham. Värdfamiljen var inte hemma så vi passade på att snoka runt i huset och också äta lite lunch innan jag påbörjade resan upp till norra London igen. Väldigt spännande att se hur folk bor här och det var faktiskt ganska kul att försöka på ett smidigt sätt frakta all packning. 
När jag kom hem hade det hunnit bli mörkt och jag tog hand om all tvätt som blivit liggande under veckan. Orkade verkligen inte gå och handla utan gav mig på att improvisera ihop en middag med det lilla som fanns i kyl och frys. Hur jag gjorde vet jag inte riktigt men det blev i alla fall en grymt god lyxpasta!  Slappade i soffan, kollade Så mycket bättre och diskade innan jag gick upp och somnade direkt. 






Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback