en doft av sommarens sista dagar

.....

Hallå där bloggen!
Måste komma igång med bloggandet igen känner jag. Lite segt såhär efter "semestern". Imorgon börjar barnen skolan och det ska faktiskt bli väldigt skönt att komma in i rutinerna igen. Ser fram emot hösten faktisk, att få köpa vinterskor och jacka och kunna gå runt i svarta jeans och stickad tröja igen. Hösten är nog min bästa årstid! Men än är det varmt, väldigt varmt faktiskt! Igår gick jag runt i shorts hela dagen och solen sken!

Både igår och idag har jag hunnit med att träffa lite nytt folk under timmarna jag varit ledig. Igår träffade jag en tjej som heter Josefin vid Kensal Rise och idag mötte jag upp en som heter Moa vid tunnelbanestationen här i Hampstead. Två supertrevliga tjejer som jag hoppas få se mer av! Känns mindre jobbigt att mina "gamla" kompisar åkt hem när man träffar lite nytt och härligt folk! 

Förutom det har jag också tagit tag i mitt liv och var och skaffade ett gymkort igår. Fick en rundvandring på gymmet och det verkar verkligen helt underbart! Simbassäng, racketsporter, olika classes och kanske det största gym jag sett. Blev riktigt peppad på att träna faktiskt! På fredag ska jag dit för första gången och få instruktioner om hur alla maskiner i gymmet funkar. Spännande! 

Imorgon ska jag åka in till Svenska ambassaden och rösta, sen får jag väl se om jag åker vidare in mot stan eller vänder hemåt igen. 
Nu ska jag kolla på Big Brother innan jag somnar. Är lite nervös inför imorgon, kommer jag ens ihåg hur alla lunch boxes ska packas? Det löser sig nog!

Godnatt fina ni! 
(Ni som skickat mejl/kommentarer med frågor under de senaste veckorna och inte fått något svar - skicka gärna igen! Jag vill inte dissa er, har bara ingen koll på vad jag svarat på och inte!) 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Hur gör man när man röstar här ifrån london? Jag vet att jag är väldigt sent ute men har helt glömt bort att valet faktiskt är väldigt snart! Tack på förhand!

Svar: Hallå! Det är bara att gå till svenska ambassaden (11 Montagu Place), ta med legitimation och har du röstkort kan du ta med det också, men det funkar utan också! Du kan rösta fram till och med den 9 september (på tisdag) och öppettiderna är:4/9 Torsdag 9-12 och 17-19, 5/9 Fredag 9-12, 6/9 Lördag 9-12, 8/9 Måndag 9-12, 9/9 Tisdag 9-12. Ha det fint!
Linnéa Carlsson

2014-09-04 » 12:06:26
Postat av: josefin

Hej!!:)
Jag flyttar till London i Oktober för att jobba som aupair, hur har du gjort med bankkort och mobil?? har hört att giffgaff ska vara bra och att man ska gå in på Lloyds (??) för att fixa ett bankkort, är det något du är bekant med??:)
Kram

2014-09-08 » 17:26:42



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback