en söndag på dan

.....

Idag var det grått ute när jag vaknade. Riktigt sådär "vända-på-sig-och-somna-om-grått", men det var bara att släpa sig upp i alla fall. Har återigen en "hemmadag" då min VM är på jobbet. Så när jag egentligen slutade vid nio jobbade jag över lite för att förbereda en massa inför eftermiddagen för att jag ska slippa stressa igenom allt då. När jag kände att jag gjort tillräckligt gick jag upp till mitt rum, drog för gardinerna och försökte somna om. Men då var jag såklart alldeles för pigg för att det skulle funka. Så låg och lyssnade på poddar och bara vilade. Men efter två timmar fick jag lite "jag-slösar-bort-mitt-liv-panik" igen och gav mig ut för att köpa lunch. Tänkte först gå till tesco och köpa en tråkig macka, men passerade fiskrestaurangen på vägen dit och tänkte att jag ju faktiskt har en hel del fish & chips att ta igen eftersom jag åt det för första gången i söndags. Så nu sitter jag här med en låda fylld med fisk och pommes och mumsar! Så gott! 
 
Nähäpp, nu skulle jag ju fortsätta berätta om helgen. I söndags åkte jag in till King's Cross och mötte upp en ny bekantskap, Isabella. Vi hade en trevlig stund på stan, en runda på Primark bland annat. Efter det gick vi runt länge för att hitta ett ställe att äta på. Tillslut bestämde vi oss för en klassisk brittisk pub. Åt fish & chips och drack brittisk cider, ett steg på vägen för att jag ska lära mig tycka om öl, vilket går sådär. Efter att vi ätit promenerade vi till St. James Park och gick vidare till Victoria där vi sa hejdå och jag åkte iväg till svenska kyrkan. En väldigt trevlig dag!
 
 
Väl framme i Svenska kyrkan hade Malin, Emma, Lisa redan tagit ett bord vilket var tur för det var redan ganska fullsatt. Köpte svenska chips, korv med bröd och Malin lyckades få tag i den sista maraboun! Sedan följde timmar av intensivt valvakande och oj vad det var intressant. Hade verkligen roligt och det kändes kul att sitta där med en så stor grupp av andra svenskar och titta på tv. Trots att det förmodligen fanns sympatisörer för alla olika partier samlade kändes det ändå som om vi var en stor gemenskap. Mysigt! Kanske det roligaste som hände under hela kvällen var när det rapporterades om hur strömmen stängts av på SD:s valvaka i Malmö och hela valvakan brister ut i ett enormt jubel. Tillslut kändes det trots allt som att det var dags att åka hem, det skulle ju ändå upp och jobbas dagen efter. Så vi skiljdes åt och jag irrade runt ett bra tag innan jag lyckades hitta rätt buss hem. Hemma fortsatte jag valvakan i min säng ända tills den var slut, vet inte när jag blev såhär engagerad i politik?

 
 
 
 
(De två näst-sista bilderna har jag snott från Malins blogg, den hoppas jag ni läser för hon lägger ut så galet fina bilder. (Ah.. Kanske inte just de här två då. För de har jag tagit.))

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Härliga bilder :D

2014-09-16 » 17:03:49
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Isabella

Tack för en supertrevlig dag :D

Svar:
Linnéa Carlsson

2014-09-16 » 19:36:56
URL: http://fortyminutesfromlondon.blogspot.se
Postat av: Malin

HAHA "hon tar så fina bilder (tack förresten!)... Förutom de två för de har jag tagit.." - du är för skön haha! <3

2014-09-17 » 11:08:57
URL: http://lightsinlondon.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback