i en stad som får en att bli större än man är

.....

God kväll bloggen!
Idag har jag träffat Danielle igen, först tog vi den vanliga koppen kaffe inne på Starbucks här i Hampstead och tog sedan tuben in till Covent Garden. Först styrde vi kosan mot SugarSin aka himmelriket på jorden. TÄNK att det finns en svensk godisbutik mitt i London. Efter att jag spenderat hutlöst mycket pengar på en stor påse lösgodis vandrade vi vidare mot Covent Garden Market där vi kollade på fina saker och åt lunch på Créme de la Crêpe - jag valde rökt lax på mig. Supergott! Efter det gick köpte vi varsin enorm brownie till efterrätt på matmarknaden och gick bort till Trafalgar Square och satt vid en av fontänerna ett tag innan det var dags att åka hem och jobba igen.

 
Påmindes idag ännu en gång om hur liten världen är egentligen. Råkade av en slump stöta på Rebecka precis när vi svängde in mot Trafalgar Square. Hur stor är chansen att man av de nio miljoner människor som bor i London råkar vara på exakt samma plats som en man faktiskt känner? Räkna på det ni matematikälskare där ute.
 
 
Nu ska jag kolla om kvällens Big Brother-avsnitt lagts ut ännu. Imorgon är det redan fredag, känner dock inte att jag kan njuta så mycket av helgen eftersom jag ska jobba nästan hela lördagen. En sak som dock gjorde mig väldigt glad idag är att jag och Emelie äntligen bestämt att hon ska komma hit i höst och hälsa på. Min värdfamilj ska åka på semester en vecka och Emelie och jag ska få ha huset för oss själva! Så himla snällt av min värdmamma att föreslå det (jag började prata om hotell osv.) då jag egentligen inte får bjuda hit folk hur som helst. Så pepp pepp pepp på det! Nästa vecka kommer Åsa hit till London och vi ska (håll i er..) GÅ PÅ RICKARD III MED MARTIN FREEMAN I HUVUDROLLEN. Alltså åhhhh jag kommer ju dö (eller i alla fall svimma eftersom det tydligen är en blodig pjäs.. och vi sitter på rad 1).Mycket kul som händer just nu alltså! Pepp! 
 
Tycker förresten att jag lyckats ovanligt bra med rubriken idag...

Kommentarer
Postat av: Malin

Den godisbutiken... MÅSTE. DIT. Förresten, tog någon med sig systemkameran ut? ;)

Svar: Den är helt amazing....! Hahah, jajamen! Ibland vettu ;););)
Linnéa Carlsson

2014-09-19 » 22:49:39
URL: http://lightsinlondon.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback