jag var en av alla kungar i salongen

.....

Idag hade jag precis som förra söndagen planerat att besöka gymmet på morgonen, men när jag vaknade kändes det inte alls som en lockande tanke. Så jag vände på mig och somnade om istället. Skönt! När jag vaknade igen smsade jag Danielle och frågade om hon hade några planer för dagen, det hade hon inte. Så vi bestämde snabbt att vi skulle ta oss till Buckingham Palace som nu bara har några få dagar kvar innan de stänger igen (är bara öppet för besökare under sommaren). Möttes på Victoria och tog en kaffe i farten medans vi gick mot slottet. Väl inne var det tyvärr inte tillåtet att fotografera (och jag som släpat med mig tunga kameran) men om ni har chansen att åka dit så gör det. Tror aldrig jag sett något vackrare ställe faktiskt, för mig som dessutom nördat brittiska kungahuset en gång i tiden var detta en riktigt dröm! Lite dyrt (£21) men det var det värt! 

 

Bak-ingham Palace... Ibland kommer jag på lika "roliga" skämt som min pappa.

Man fick ju som sagt inte fotografera inne i slottet så den här bilden har jag snott. Men här har jag alltså vandrat omkring idag och känt mig kunglig. Visste ni förresten att den stora spegeln till vänster gömmer en "hemlig" lönngång till drottningens privata delar av slottet?

 
Efter att vi lämnat Buckingham Palace gick vi genom Green Park in mot Leicester Square. Det börjar verkligen bli höst nu, något som jag ser såå mycket fram emot! Mys!! Hade ju släpat med mig kameran som sagt så jag försökte ta lite fina höstbilder, upptäckte dock att efter att knappt ha använt kameran på nästan två år har jag verkligen tappat den lilla lilla kunskap jag en gång hade om fotografering. När jag kom hem och skulle försöka "rädda" dem med hjälp av photoshop upptäckte jag att jag glömt bort hur det funkar också, så adjö alla planer om att lägga ut fler fina bilder på bloggen. Jag håller mig nog till iPhonen i fortsättningen..
 
 
 
När vi kommit fram till Leicester Square bestämde vi oss för att äta middag på stans bästa hamburgerställe (enligt mig!). Five Guys! Har inte varit där sedan jag och Amanda var där i juliså tyckte att det var dags. Köpte en liten hamburgare med sallad, tomat, majonäs och grillad lök samt en liten pommes. Orkade kanske äta hälften av pommesen och fick tvinga i mig sista biten hamburgare. Så no need att köpa full size-mat här inte! Grymt gott var det såklart i alla fall! Detta är bäst med Five Guys:
- Hamburgarna (tycker vanligtvis inte om köttfärs men dessa burgare är SÅ goda)
- Att alla toppings är gratis
- Läskautomaten som har över 100(!!) olika sorter att välja mellan.. och fri påfyllning!


 
När jag kom hem igen pratade jag lite med min värdfamilj eftersom jag som vanligt knappt sett dem på hela helgen. Sen gjorde jag lite färsk myntate och gick upp till mitt rum. Har sedan dess lyssnat på Lars Winnebäcks livealbum från höstkonserten förra året, den är så galet galet bra. Favoriten just nu: Mareld
 
Nähäpp. Dags att sova och ladda inför en ny vecka. Imorgon ska jag till gymmet igen, annars inget planerat! Har planerat att träffa en massa folk i veckan dock så får se hur jag lyckas pussla ihop allt. På lördag blir det i alla fall teater med Åsa. Det ser jag fram emot. (Det är ju Martin Freeman liksom. Omgggg!).

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback