lag är lag det kan man aldrig ändra på

.....

Sådär. Nu är sista tisdagen över (kommer fortsätta såhär hela veckan bara så ni vet.) Idag var det alltså dags att stiga upp strax efter sju för att gå ner och göra lunch boxes igen. Är så innerligt trött på att göra lunch boxes men tanken på att jag snart aldrig någonsin ska behöva göra det igen gör det lite lättare. När barnen gått iväg till skolan med mina värdföräldrar städade jag upp köket, la fram uniformerna tills imorgon och åt frukost. Sen gav jag mig iväg för att möta upp Malin och Josefine vid London Bridge. Vi promenerade längs South Bank bort till London Eye där vi gick över bron till Houses of Parliament, där vi vanligtvis bara går förbi (och tar den obligatoriska bilden på Big Ben (som inte ens ÄR Big Ben eftersom det är namnet på den klocka ("bell" på Engelska) som finns 'inuti' klocktornet (som heter Elisabeth Tower! SÅ: Dagens lektion i allmänbildning avslutad!)))). Okej, var var jag.. JO idag skulle vi alltså inte bara gå förbi utan faktiskt också gå IN. Det var riktigt spännande att gå runt där inne, hade en Audio Guide som berättade massvis av saker för oss längs vägen och fick bland annat gå igenom både kammaren där House of Lords sitter och den där House of Commons sitter. Tyvärr fick man inte ta kort där inne! Så förutom några på bilder från Westminister Hall (som VERKLIGEN hade Harry Potterfeeling i sig) och St Stephen's Hall (där man fick fota) får ni nöja er med att googla om
ni vill se hur det ser ut (eller GÅ DIT vetja!) Efter lite drygt 1,5 kom vi tillbaka ut igen och jag och Malin promenerade bort till Waterloo där hon tog tåget hem till sig och jag hoppade på tunnelbanan. Väl hemma i Hampstead hade jag en hel timme av ledig tid kvar då jag fått lite extra ledigt eftersom jag jobbade längre igår. Så jag köpte glass och gick en sista promenad genom Heath (eventuellt gick jag förbi Benedicts hus en sista gång också).
 
























 
Började jobba vid 16:30 igen, lagade mat, diskade, vek lite tvätt, badade barn... vanligt au pairjobb alltså! Slutade som vanligt vid 20 och har sedan dess hängt på rummet, ätit min middag och tänkte ta och titta på Parneviks nu. Borde väl egentligen packa men det har jag ingen lust till. Imorgon ska jag säga hejdå till Sara. Det har jag absolut ingen lust till. Kommer bli superdeppigt... MEN vi ska i alla fall äta frukost på G1, så det blir nog riktigt mysigt ändå..!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback