men när du var med mig. musiken slutade aldrig.

.....

Hallå blogg. Helt plötsligt är det onsdagskväll och man har bara två jobbdagar som au pair kvar i detta livet. Knas. Dagen började med att jag gick med O och H till skolan. Det händer ju inte så ofta så det var faktiskt riktigt mysigt, dessutom väldigt skönt med en morgonpromenad när solen skiner och man känner på sig hur det kommer bli en riktigt fin dag! När jag lämnat barnen gick jag hem igen, städade i ordning i köket och gick sedan iväg till G1 för att äta frulle med Sara. Vi hade det såklart supermysigt i två timmar innan vi var tvugna att säga hejdå. Inte bara hejdå utan verkligen ett hejdå-hejdå. Saras familj kommer hit i helgen så hon kommer inte kunna vara med på lördag när jag ska säga hejdå till alla sköna au pairtjejer. Det kändes så himla märkligt att säga hejdå, dels för att jag inte riktigt kan ta in det, att jag faktiskt SKA åka hem om fyra dagar känns helt sjuk. Också för att jag inte kännt Sara längre än typ två månader och ändå känns det som om vi kännt varann i flera år. Kommer sakna henne så himla mycket! Vi har hunnit med så mycket på två månader, äta långa frukostar på G1, dansa på Maddox, sjunga Håkanlåtar högt.. typ överallt haha ♥ MEN om jag nu kommer in på universitetet så kommer jag ju faktiskt flytta till Göteborg i höst, och Lilla Edet, där Sara bor, ligger inte så långt därifrån! 
 
Efter att jag gett Sara en extra lång kram gick jag till banken för att säga upp mitt konto, hade dock en betalning som inte genomförts än så måste vänta på den, ska tillbaka på fredag istället och försöka igen. Så istället gick jag till SnappySnaps och printade ut en av de bilder som Malin tog på mig och barnen i lördags, köpte en ram också och hokus pokus så var avskedspresent till värdfamiljen fixad. Efter detta hade jag fortfarande några timmar på mig innan det var dags att börja jobba igen. Bestämde mig för att gå ner till Morrisons igen (haha, förstår inte hur jag kan älska en matbutik så mycket??). Köpte TREK-bars och digestive med mörk choklad som ska få följa med mig hem till Sverige. Kom trots min promenad till Camden hem 1,5 timma innan det var dags att börja jobba. Så jag fortsatte med min packning. Har kommit en bra bit på vägen nu och det ser faktiskt ut som att det kommer gå ganska bra att få ner allt. Hoppas hoppas. 




 
Eftermiddagen med barnen har varit ganska lugn. Satt med L och kollade på smycken en ganska lång stund också. Ska nämnligen få välja min egen avskedspresent, haha. Är lite sugen på en ganska enkel bangle från Kate Spade. Men L började prata om Tiffany och då kände jag att jag kanske kan höja ribban lite mer än vad jag först tänkt, haha. När jag slutat och skulle gå upp och äta så kom min värdmamma och sa att Masterchef var i Sverige. Så då gick jag till vardagsrummet och kollade på det tillsammans med L och E en stund innan jag gick upp hit. Är så sjukt trött så jag ska ta och gå och lägga mig nu tänkte jag. Imorgon ska jag äta en sista brunch med The Squad. På kvällen ska jag laga swedish meatballs för första gången, mycket spännande!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback