och då gick vi hem till mi

.....

Hejsan! Min familj har anlänt till London och jag tänkte bara göra ett snabbt inlägg innan det är dags att sova. "The book of Mormon" i onsdags var grymt rolig! Den kändes väldigt amerikansk och därför också lite "extrem" på vissa sätt. Men helt klart sevärd! När jag kom hem på kvällen lagade jag risotto för första gången i mitt liv. Det blev faktiskt väldigt gott! Låg i soffan, kollade på filmen "Made in Dagenham" (alltså förlagan till musikalen vi såg i måndags) och bara njöt av min sista kväll ensam i huset (någonsin!!!). 
 



 
Idag tog jag lite sovmorgon, åt lyxfrukost framför tvn och tog sedan ett långt bad. När jag ligger där och badar så ringer Sara och frågar om jag vill äta lunch. Så jag snabbade mig upp ur badet och åkte iväg till Chalk Farm. Fick först en rundvisning i hennes hus innan vi gav oss ut för att hitta ett lunchställe. Vi välde ett italienskt ställe på Saras gata och fick också sällskap under lunchen utav vänner till Saras föräldrar (som också bjöd oss på lunchen - mycket generöst!). Efter detta promenerade vi en liten stund runt i solen innan jag tog tuben hemåt igen. Hann precis hem och vända innan jag åkte in till stan och mötte Josefine. Vi tog en promenad på South Bank innan vi åkte hem till henne och lagade middag. Sötpotatis, sallad, hummus, vitlöksstekta champinjoner... det gick ingen nöd på oss alltså! Efter ett tag kom Emma dit och vi drack vin, dansade runt i köket och sjöng högt till gamla schlagerlåtar. När klockan nästan var 22 var det dock dags för mig att börja dra mig hemåt igen. Så jag och Emma tog bussen till Hammersmith där jag tog tunnelbanan upp till norra London igen. Kom hem och började förbereda inför familjens ankomst. Bäddade sängar, tog fram handdukar, tömde diskmaskinen, plockade fram bröd och kokade te till nattmackorna jag lovat att bjuda på. Vid 00:30 ringde det tillslut på dörren och jag fick äntligen krama om min familj igen. Sen satt vi i köket och åt och pratade ett tag innan det var dags att sova. Imorgon ska vi på fotboll och innan dess vet jag inte vad vi hittar på. En sovmorgon ska det i alla fall bli! 








Förmodligen blir det kanske inte så mycket bloggat under tiden familjen är och hälsar på. Så vi hörs när vi hörs helt enkelt. Glad Påsk på er!

Kommentarer
Postat av: Dani

känns det konstigt att åka hem snart?

Svar: usch ja. jättekonstigt....
Linnéa Carlsson

2015-04-03 » 16:22:00
URL: http://submarinus.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback