ta din packning över gränsen

.....

Hallå bloggen. Har varit lite tomt här medans föräldrarna varit på besök. Vi hann med en hel del innan de åkte hem igårkväll. Frukost på Le Pain, Imperial War Museum (igen!), British Museum, en hel del kaffepauser och så lite shopping på det! Fick bland annat ett par supersnygga Nikeskor av pappa, det har gjort mig glad hela helgen, haha. 
I söndags kom min värdfamilj hem och min egen familj flyttade till ett hotell i centrala London. I måndags var jag ledig så då hängde jag med familjen hela dagen men igår var det dags att börja jobba igen. Fick dock ledigt mellan 9.15-16.15 så kunde åka in och säga hejdå och hjälpa till att bära väskorna till tunnelbanan. Jag har nämnligen börjat min flyttpackning nu och skickade med mina föräldrar en 20kg tung väska att ta hem åt mig. Att det försvunnit 20kg från mitt rum syns dock inte alls och jag är på riktigt lite oroad över hur det här ska gå.. Testade igår att packa ner alla mina kläder i en väska. Det gick inte alls. Så nästa gång jag är inne i stan ska jag nog köpa mig ännu en resväska. 
 
Lite halvtaskiga mobilbilder från de senaste dagarna:
 




















 
Har haft en bra start på jobbet efter ledigheten. Igår eftermiddag lagade jag middag medan barnen lekte ute i det fina vädret och sen åt vi årets första utomhusmiddag, det kändes somrigt och härligt! Idag jobbade jag först på morgonen, städade upp i köket och spelade fotboll med O och H. Fick ledigt några timmar och promenerade runt i det fina vädret, köpte en crossiant och årets första islatte och lyssnade på massa poddar. Vid tre började jag jobba igen, gjorde köttbullar till middag, spelade kort med barnen, sorterade och vek sjuuuukt mycket tvätt och slutade sedan strax innan åtta. 
Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på Alla är fotografer. Börjar jobba 11.45 imorgon så tänkte unna mig en rejäl sovmorgon. Får väl se hur det går.. 

Kommentarer
Postat av: Dani

Åh, att flytta hem var det jobbigaste. Som tur var så fick jag lämna typ 3 väskor (mest böcker haha) hos min bf tills nästa gång jag kommer, annars hade det varit omöjligt. Men på sas brukar det inte vara dyrt att köpa till en väska till.

2015-04-11 » 17:41:21
URL: http://submarinus.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback