the landing gear came down and touched the Swedish ground

.....

Hallå Sverige. Ja nu är jag faktiskt hemma på riktigt. Tror ändå inte att jag riktigt fattat att det är här jag ska vara nu. Det kändes hemskt att säga hejdå till värdfamiljen i morse, tårarna bara rann ner för kinderna och det gick liksom inte att stoppa. Taxin kom och jag hoppade in. Grät ungefär hela vägen till Heathrow (trots att taxichauffören var världens snällaste och verkligen försökte trösta mig), checkade in bagaget, gick igenom säkerhetskontrollen och satte mig sen på ett cafe och åt frukost. Tog en sväng förbi taxfreen och handlade upp mina sista £5 innan det var dags att boarda planet. När vi lyfte från marken kunde jag återigen inte hejda tårarna, det var verkligen dags att lämna London på riktigt.. 
 
Väl framme på Landvetter blev jag upphämtad av mamma och lillebror. Kom hem till Habo någon gång efter 15 och spenderade eftermiddagen med att packa upp mina väskor. Upptäckte att jag har extremt mycket kläder som jag helt glömt bort, så samlade ihop en påse med skänkkläder också. Vi åt tacos till middag och sen kom Emelie hit. Vi åt bullar, kollade på vänner och pratade ikapp de sex månader som vi varit ifrån varann. Det var verkligen så underbart att se henne igen och efter fem minuter kändes det som att vi aldrig varit på varsin sida av världen (hon har rest i Asien) i ett halvår. När hon åkt hem igen fortsatte jag att packa upp saker, fortfarande ser rummet ut som ett slagfält. 
 
Det känns faktiskt helt okej att vara hemma. Saknar redan min fina värdfamilj (min VM smsa och skrev att T hade kommit ner i vardagsrummet på kvällen och sagt att han saknade mig) och mina fantastiska vänner, men livet går ju vidare. Försöker tänka: "Don't cry because it's over - smile because it happened". För trots att det låter supertöntigt så är det ju verkligen sant, jag har haft ett helt fantastiskt år och är så otroligt tacksam för det! 
 
Vill egentligen skriva mer om detta men måste verkligen sova nu. Imorgon ska jag nämligen tillbaka till min förskola och jobba igen. Ingen vila här inte, haha. Det är dessutom min mammas födelsedag så jag ska baka en tårta när jag kommer hem från jobbet. Får se om jag kanske hinner blogga lite till på kvällen i alla fall. Ha en fin måndag folket! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem e du

2016-03-30 » 20:19:28
Postat av: Anonym

Vem e du

2016-03-30 » 20:19:30



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback