benedict cumberbatch del 1

.....

Det var en lite märklig rubrik tänker ni, men jag kan faktiskt inte sammanfatta helgen på något bättre sätt än just så. Det hela började med att jag igår bestämde mig för att faktiskt åka till North Gower Street och kolla in om det var Sherlockinspelning på gång. Hoppade på tuben till Euston och gick sedan den korta biten bort till "Baker Street". Såg redan på långt håll att det absolut var något speciellt på gång en bit bort. Hela North Gower Street var förvandlad till att passa in i det viktorianska London då julspecialen av Sherlock (tydligen) ska utspela sig. Efter bara några minuters väntande så dök de faktiskt upp. Helt plötsligt står Martin Freeman och Benedict Cumberbatch utanför 221b och väntar på att få börja filma. Ska vi ta det där igen kanske. BENEDICT står på andra sidan gatan, 100 meter ifrån mig. Jag höll på att trilla ner från staketet som jag klättrat upp på när jag i panik fumlar efter telefonen för att kunna smsa Malin. Hon (som brunchade med Lisa och Johanna) tryckte i sig sin mat på rekordtid och hoppade sedan på tuben till Euston och joinade mig i setlock-lyckan. Malin är roligast någonsin att smsa med. Kolla bara in detta (påminner väldigt mycket om när en liknande sak hände i september):
 
Och nu ska ni kolla på detta. ACTUAL setlockbilder. Crazy. (Fler och bättre bilder kommer så fort Malin lagt upp sitt blogginlägg eftersom hennes kamera är cirka 20 gånger bätte än min)
 
 
 
Efter denna magiska upplevelse tog jag tuben tillbaks till Hampstead och mötte upp Ellinor, Maja och Frida. Vi köpte crêpes och vandrade sedan runt ett tag (till Harry Styles hus) innan vi slog oss ner på Starbucks och satt där i flera timmar, drack kaffe och pratade på om allt möjligt. När klockan närmade sig sex började vi åka mot Svenska kyrkan, fick sällskap av Maren och Sara på vägen och väl i kyrkan mötte vi upp med Malin, Johanna, Frida, Lisa och Emma. Det var verkligen mysigt att sitta där i kyrkan tillsammans med massa folk och kolla på mellon. Sen att programmet var kasst gjorde liksom inte så mycket. Svenska kyrkan i London måste förresten vara den allra bästa kyrkan, hur många andra kyrkor har en bar liksom? När mellon var slut gick vi i till Chipotle och åt middag, gick sen vidare till en pub och tog ett glas vin innan vi åkte hemåt igen. Grym grym lördag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahah, den smskonversationen alltså <3
VI SÅG BENEDICT!!!

2015-02-08 » 23:35:59
URL: http://lightsinlondon.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback