benedict cumberbatch del 2

.....

Delade upp inlägget eftersom det bliv lite för långt. Idag vaknade jag när barnen började leva rövare strax efter åtta. Men jag pluggade in musik i hörlurarna och somnade om ett tag till. Orkade tillslut ta mig upp ur sängen, in i duschen och lämnade sedan huset för att möta upp ett gäng glada tjejer i Hampstead Heath. Brunch stod på scemat och vart ska man då gå och inte till Le Pain? Efter en lång stund av ätande tog vi tuben ner mot stan för att ta en promenad i den härliga solen till Buckingham Palace. När vi svängt ner från Picadilly såg vi något som såg lite annolunda ut längre ner på gatan. Nere vid Waterloo Place var vägen nämnligen avstängd och rök och snö syntes på långt håll. Vi blev såklart nyfikna och gick ditåt, när vi kommer lite närmare såg jag en hel del saker som verkade bekanta. Hästar, vagnar, ja allt såg väldigt väldigt bekant ut. Helt plötsligt såg jag något annat bekant. Martin Freeman. Alltså. Vi var ute och gick och råkar av en slump hamna på Setlock (inspelning av Sherlock alltså) IGEN?! Johanna och Maja vandrade vidare mot Buckingham Palace medan jag och Maren stod kvar och följde inspelningen. Efter en timme (då Martin filmat en kort scen i minst 10 tagningar) dök även Benedict upp. Den här gången klädd i höghatt och svart kostym. Stiligt värre. De filmade en annan scen i kanske max 15 minuter innan de båda två hoppade in i varsin bil och åkte iväg. 
Jag och Maren, gick tillsammans med Maja, Johanna och Frida till Pret och satt och värmde oss ett tag. Sen gick jag, Frida och Maren vidare till Covent Garden där kändisarna just började anlända till röda mattan för kvällens Bafta. Där var det dock packat med folk som födmodligen köat cirka hela dagen. Så vi blev inte kvar så länge utan åkte hem och följde galan hemifrån istället. Benedict och Martin måste haft en otroligt busy dag för båda två dök upp på röda mattan inte mycket mer än en timme från det att de åkt från inspelningsplatsen. 
 
Som om inte det vore nog med Benedicts-moments för den här helgen så har jag ett till. Den här gången inte mitt eget utan min värdmammas. Igårkväll var hon nämnligen på Baftas Pre-party för alla nominerade (ja vissa har det bra) och det första hon sa till mig när vi sågs idag var "Oh Linnéa, guess who I stood next to at the party yesterday?" Hade jag inte haft den enorma turen att jag faktist sett honom två dagar i rad hade jag kanske gått sönder av avundsjuka där och då. Nu fick jag bara ur mig ett "NOO". Haha. Så nu är jag knappt avundsjuk alls. Nej inte vill väl jag gå på fest med Benedict Cumberbatch? Nej nej, inte alls..........
 
 
Nu har klockan blivit alldeles för mycket och jag har ätit alldeles för många KitKat. Det är dags att sova och ladda för en ny arbetsvecka. Imorgon är det plugg och spinning som gäller, kul kul. 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback