då vi dansade tills älvorna kom fram

.....

Lördagen var en ganska fullspäckad dag. Började med att jag jobbade några timmar på morgonen så alarmet ringde redan klockan åtta. Vaknade, slog upp ögonen och tittade ut genom fönstret. Tog mig ett tag att fatte att det där vita som föll ner från himmelen faktiskt var SNÖ. Blev med ens klarvaken och kände hur mina förhoppningar om att det ska bli vår snart sakta rann av mig. Dock smälte snön bort så fort den landade på marken, så tillräckligt kallt för att få en riktig vit Londonvinter är det i alla fall inte. Kändes lite ovanligt att behöva jobba en lördagsmorgon men O hade en fotbollsmatch och eftersom min vp varit bortrest sedan i onsdags var min vm tvungen att ta med honom dit. Det var dock inte ett så krävande arbetspass, gjorde frukost till de två barn som var hemma och sen satt vi och åt och spelade monopol i nästan två timmar. När barnen tröttnade på spelet (av en händelse samtidigt som T varit tvungen att inteckna samtliga sina gator) gick de upp på sina rum och lekte och jag städade upp lite i köket innan jag gick upp till mitt rum jag också. Sen kom min vm hem igen och jag kunde "sluta". En väldigt mysig morgon och eftersom jag får extra betalt om jag jobbar helger var det helt klart värt det! 
Strax innan klockan ett hade jag tillslut bytt om från pyjamasen jag spenderat morgonen i, sminkat mig och var påväg in till stan. Träffade Ellinor och Moa på Oxford Street och gick till Hummus Bros. för att äta lunch. Åt hummus (såå god), med guacamole, kyckling och pitabröd. Mums mums mums! Vi gick en stund längs en kall, regning och blåsig Oxford Street innan vi hoppade på tuben från Bond Street. 




När jag kom hem började jag göra mig i ordning för kvällen och åkte sedan tillbaka in till stan för att äta middag med Danielle. Vi bestämde oss för att gå till Chinatown och hamnade på Plum Valley, en restaurang jag verkligen kan rekomendera! Vi åt varsin Stir-fry och drack vitt vin (ur enorma glas) innan vi fortsatte till Häagen-Dazs för lyxdessert. Åt den godaste brownien med glass någonsin och blev mättare än jag varit i mitt liv (inte sant, men det kändes så) innan vi skiljdes åt på Leicester Square. Danielle skulle hem eftersom hon jobbar söndagmorgon och jag själv fortsatte vidare och mötte upp Moa och Ellinor på Maddox. Sen hängde vi där hela kvällen och halva natten och dansade, drack drinkar och snackade med kul folk. En mycket lyckad kväll som slutade med Wok to Walk på nattbussen hem. 




Kommentarer
Postat av: Emelie Ekman Lindqvist

Ser super gott ut!!

2015-02-07 » 00:16:00
URL: http://emeliece.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback