det luktar som vår

.....

Hej blogg. Igår till och med luktade det som vår utomhus och jag åkte iväg till Southbank för en promenad. Tänkte köpa burrito till lunch men den lilla vagnen nedanför Wahaca hade inte öppnat än så jag vandrade in mot Oxford Street istälet. Köpte ett par nya dojor på Primark, lämnade kvar mina vita converse hemma i Sverige i julas (varför?!?!) och kände verkligen att jag var tvungen att ha ett par vita skor. Efter det fick det bli en enkel lunch på Prêt innan jag tog tuben hem igen. Väl hemma passade jag på att räkna lite matte innan det var dags att börja jobba igen. 
När jag slutat på kvällen begav jag mig ner till Svenska kyrkan tillsammans med Moa och Ellinor, där bjöds det på semlor och trevligt sällskap under veckans Ung i London. Sååååå gott! 




Idag är vädret tyvärr inte alls lika fint. Jag jobbade en timma imorse och sedan dess har jag inte gjort mycket. Surfat runt på diverse inredningssidor vilket jag blivit lite besatt av på sistone. Det är visserligen ganska långt kvar tills det att jag kommer flytta till mitt studentrum, och jag har än ingen aning om hur det ser ut. Men så länge kan man ju drömma lite om diverse Ikea-hacks och DIY-projekt som jag troligtvis aldrig kommer orka genomföra. Just nu är jag ganska inne på marmor och guld/mässingdetaljer. Typ det här snygga soffbord + tvbänk som är Ikeas klassiska Vittsjö som spraymålats i guld och fått träskivan (på "fel" plats) inslagen i marmordekorplast. Snyggt!
 
Nu ska jag ta en dusch och sen blir det nog lite kaffe och matteplugg. Ska börja redan 13.30 igen och då ska jag spela tennis med O. Har aldrig spelat tennis förut men han har lovat att lära mig. Sötis! 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback