i parken runt stan

.....

Hallu. I tisdags var jag och Malin ute på äventyr i Kensington Garden. Tyvärr var inte vädret lika härligt som i måndags men det var ändå trevligt att ströva runt i parken och bara prata på om allt möjligt. Vi avslutade vår promenad med lunch på Pret och efterrätt i form av varsin ENORM brownie från Muriel's Kitchen. 







Igår hade jag inte en lika trevlig dag. Vaknade nog på fel sida och när 5-åringen sedan var trotsig och jobbig på morgonen sabbades mitt humör totalt. Så jag var på opeppigt humör hela dagen och orkade inte ta mig för något alls. Gick till och med till gymmet och så fort jag kom dit kände jag bara "NEJ, jag orkar inte idag" och gick hem igen.. Värt. Hämtade upp 5-åringen efter skolan, vi pratade lite, han bad om ursäkt och vi bestämde att vi ska vara vänner igen, det var ju skönt. Vi gjorde till och med "pinky promise" på att vi inte ska bråka mer nu, haha. Blev faktiskt på bättre humör efter det och vi hämtade upp T och O och. gick hem. Sen var det det vanliga, matlagning, disk, tvätt, bad... Fick sluta lite tidigare eftersom jag började tidigare på eftermiddagen. Så när jag var klar tog jag mina "läxböcker" med mig och gick till Starbucks. Satt där och pluggade i drygt en timme innan jag gick hemåt igen. Ibland är det skönt att byta "pluggmiljö" och att bara komma ut från huset på kvällarna. 




Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback