kanske nån helg i nån storstad

.....

Hej. Då var det måndag igen då. Har haft en riktigt mysig helg ska ni veta. Mötte som sagt upp Ellinor och Moa i Hampstead i lördags då vi köpte crêpe till lunch. Var lite sneaky och tog med oss våra crêpe till Starbucks eftersom London valde att inte bjuda på sitt finaste vårväder. När vi ätit upp och druckit kaffe tog vi bussen till Golders Green där vi gjorde ett snabbt stopp på Saintsburys innan vi fortsatte hem till Moa. Spenderade sedan kvällen i lägenheten, spelade alfapet, drack vin och åt supergod mat. Efter maten tryckte vi i oss alldeles för många cakepops och kollade på film. Mysmys! 
 




I söndags när vi vaknat och ätit frukost tog vi oss ut och promenerade genom Regent's Park ner till stan. Det är nog, tillsammans med South Bank, en av mina bästa promenadstråk i London! När vi kom ner till Baker Street tog Moa tuben hemåt igen medan jag och Ellinor fortsatte ner mot Chinatown. Där firades nämnligen det kinesiska nyåret. Det var dock sjukt mycket folk och väldigt kallt ute så vi nöjde oss med att titta på ett väldigt pyntat Chinatown innan vi gick till Prêt och åt lite lunch innan vi åkte hem.
 


Väl hemma satte jag mig och började skriva CV och Personal Letter till jobbet jag ska söka. Detta sysselsatte mig sedan restena av eftermiddagen och kvällen men en liten paus för middag därimellan.
 
Idag jobbade jag först mellan 9-11, sen drog jag till gymmet och simmade lite innan jag gick hem och åt lunch. Fortsatte sedan att jobba med CVt, mejlade också iväg det till min värdmamma så när hon kom hem från O's tennisträning nu ikväll hade hon klottrat hela pappret fullt med rättningar, ändringar och tips. Så snällt av henne att hjälpa till. Även om mina chanser känns ganska små så vill jag verkligen verkligen verkligen ha det här jobbet.. Så ni kan väl hålla era tummar för mig även om jag inte kan berätta något om det? 
 


Nu ska jag ta en kaka och titta på Ullared. Imorgon börjar barnen skolan igen och den enda nackdelen med det är väl att klockan ringer 07:00 igen... 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

Engelska cv ska inte ha bild på sig då du kan stämma företag och säga att de valde bort dig för hur du såg ut, CVn med bilder slängs ofta direkt :) kram!

Svar: tack men ska ej söka jobb i england :)
Linnéa Carlsson

2015-02-24 » 02:05:43
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback