med lera av all yta som vi skrapade

.....

Idag är det ju Fettisdagen i Sverige, och här i London är det Pancake Day. Därför höll La Crêperie extra öppet och hade till och med pyntat fint med ballonger. Jag bestämde att pannkakslunch var en självklarhet en dag som denna och köpte därför med mig en på min promenad. Gick sedan vidare till Heath som var så lerig att jag höll på att halka flera gånger. Hade ju sett snyggt ut.. När jag kommit hem, tvättat skor och fötter fortsatte jag med lite tvätt, drack te, kollade på Skavlan och förberedde inför barnens middag. Gick sedan upp och la mig på sängen medans jag väntade på att de skulle komma hem från simningen. Höll på att somna, vilket inte är så konstigt eftersom jag låg vaken till klockan tre inatt utan att kunna sova. Men när barnen kom tillbaka fick jag rycka upp mig. Gick ner och tog hand om barnens blöta badkläder medan L lagade middag. Hjälpte till med disk, se till att barnen var redo för sängen och sen läste jag och la H. L åkte iväg på middag med vänner och min värdpappa la de två äldsta. Sen slutade jag för dagen och tog med kvällens middag upp till sängen. Ligger och kollar på ett program om brittiska parlamentet - de är verkligen helt galna. Alltså på riktigt. Konstiga gamla traditioner, "lottningar" om vem som får lägga fram motioner, och inne i själva parlamentet sitter alla typ och skriker, skrattar, buar... (Just nu är det ett gäng politiker som ska ockupera ett kontor?) Okej, tror inte jag riktigt förstår mig på allt detta.. men intressant är det i alla fall! 
Imorgon har jag ganska "normala" arbetstider vilket ska bli skönt. Ska försöka hitta på något under dagen eftersom städerskorna kommer hit och städar. 






Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback