som en svår och jobbig grej

.....

Det är märkligt var tråkigt det kan vara att vara ledig. I alla fall när man nästan är frisk men inte tillräckligt för att göra något. Eftersom jag fått ledigt pga. sjukdom kunde jag ju inte direkt åka in till stan så istället har jag spenderat dag nummer tre i min säng. Vaknade runt nio och gick ner och hämtade lite frukost. Låg sedan i sängen och spenderade några timmar med att slösurfa och kolla på Sherlock. Orkar inte att man ska behöva vänta ett år till på säsong fyra. Sen kände jag att det var dags att ta tag i livet och satte mig och bokade min flygbiljett. Nu finns det liksom ingen återvändo. Det är så svårt att beskriva hur jag känner inför detta att min tid som Au Pair snart är slut. På ett sätt är det såklart lite skönt, men för tillfälligt är det bara väldigt väldigt jobbigt att tänka på att jag ska åka härifrån så snart.
Efter detta deppiga kände jag att jag behövde unna mig något kul och passade på att köpa en musikalbiljett innan jag hann ångra mig. Så nu ska jag gå på The Book of Mormon den 1 april (ensam! mina självständighetspoäng bara trillar in!) och mina födelsedagspengar från värdfamiljen är därmed slut. Tre musikalen blev det, perfekt present! 
Just nu är min värdmamma med barnen på simmning och jag är så uttråkad att jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på. Ska slänga in mina lakan i tvättmaskinen och sen lägger jag mig nog på sängen och läser lite. Imorgon ska jag nog jobba igen. Det ska faktiskt bli skönt. (Huset ser ut som kaos och det kliar i fingrarna på mig att börja ta tag i det. (Vad händer med mig?))
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

att aka hem ar sa jakla jobbigt.

2015-02-16 » 19:29:01
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback