att livet var en dans på rosor

.....

Idag bar det som sagt ut på äventyr på Londons gator. Trots att jag bott här i snart 10 månader finns det så otroligt mycket som jag inte sett och gjort än. Columbia Road Flower Market var en av de sakerna. Min värdmamma har pratat om den här marknaden enda sedan jag kom hit och därför var det väl mer än dags att jag gjorde ett besök. Malin, Lisa, Johanna och Johanna var också med och tillsammans gick vi och kollade in alla fantastiska blommor i alla möjliga färger som fanns längs Columbia road i Shoreditch, en fantastisk färgklick i det annars så januarigråa London. Efter marknaden gick vi till ett Nandos i närheten av Liverpool St för lunch. Vet inte hur jag ska klara mig utan Nandos när jag flyttar tillbaka till Sverige om tre(!) månader..

När vi ätit upp mötte vi upp Emma och tog en sväng in på Old Spitafields Market innan vi promenerade ner till Towern och satte oss på Costa för att värma upp oss med lite kaffe. Gick ner till Tower Bridge för lite obligatoriaska fotografier innan vi skiljdes åt och jag och Johanna tog northen line upp till norra delarna av staden igen. Väl hemma bestämde jag mig för att det nog var dags för årets första crêpe, så det fick bli dagens middag! Jag kom hem till huset igen strax innan min värdfamilj. De hade varit på afternoon tea på Fortnum & Mason och hade tagit med sig en hel låda med godsaker hem till mig. Scone, shortbread, macaron och cupcake! Jag åt min scone men de andra får vänta till senare i veckan (dvs typ imorgon bitti), efter Nandoslunch och crêpemiddag var jag väldigt mätt!

Så var ännu en helg slut och det är dags att börja jobba igen. Har nog inga planer för veckan, vilket gör att jag är lite orolig att den kommer gå långsamt. Men men, jag hittar nog på saker att sysselsätta mig med ska ni se. Ska försöka uppdatera bloggen regelbundet och dessutom svara på en fråga som jag fick i ett inlägg för 1000 år sedan, förlåt för att det dröjer så! Ta hand om er vänner!

 

Kommentarer
Postat av: natalie

Fin blogg!

2015-01-11 » 23:27:17
URL: http://nataliestrande.forme.se
Postat av: Daniella 🌙

åh är det tulpansäsong nu? <33 underbart

2015-01-12 » 00:22:37
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback