ett slott och några gamla hus

.....

 
Har nu sett klart på första säsongen av Downtown Abbey. Älskar att hitta nya favoriter i tv-seriedjungeln, och det här är definitivt en utan dem. Den är mysig, fin och brittiskt med fantastiska skådespelarinsatser (Maggie Smith!!) och kostymer. Så härligt att jag har 4 säsonger x 9 avsnitt x 50 minuter framför mig (se och lär Sherlock..).
 
 
Förutom att titta på Netflix har jag jobbat idag. Sista dagen innan barnen går tillbaka till skolan imorgon. Vaknade först vid nio och kände mig nästan utvilad efter 8,5 timmars sömn, det händer ju inte så ofta. Vaknade, åt frukost och drog sedan till gymmet igen. Idag hade jag dock varken bokat klass eller simmade, jag nöjde mig med att köra cardio på löpband, crosstrainer och cykel. Sen tyckte jag att jag varit duktig nog och gick hem och åt lingongrova till lunch. Jobbet bestod av en himla massa tvätt (nästan klar nu, yey!), lite städning och matlagning. Ska bli otroligt skönt att gå tillbaka till gamla rutiner från och med imorgon.
Imorgonkväll ska jag träffa Danielle. Vi ska äta middag på Pizza Express här i Hampstead, platsen som jag alltid kommer förknippa med att det var där jag träffade mina värdbarn för första gången. Haha. Får se var jag hittar på under dagen, det känns som att jag glömt bort lite vad jag brukar göra. Får bläddra igenom bloggen och se om jag får lite idéer. Nu måste jag dock sova. Ska ställa klockan på 07:00  (dvs. sätter fem olika alarm mellan 06:50-7:10) för första gången på vääldigt länge.. DET ser jag inte fram emot.

Kommentarer
Postat av: Emelie Karlsson

Åh vad fint!

2015-01-07 » 16:37:42
URL: http://fiktivaem.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback