ingen lust och ingen skärpa

.....

Mycket duktigt bloggat av mig igår alltså. Tre inlägg på en dag, kan inte komma ihåg när det hände senast. Var på gymmet och gjorde mitt andra spinningpass igår också. Det var lika hemskt nu. Fast bra, man känner sig så nöjd när man går därifrån. Och lite lättad att man överlevt. Förutom det bestod gårdagen inte av mycket vettigt, förstår inte vad alla timmar på förmiddagen tog vägen. Helt plötsligt var det i alla fall dags att börja jobba igen. Hämtade minstingen i skolan och gick sedan hem och började laga mat. Hann med att pussla ett Bilar-pussel och tvätta lite också.
 
När jag slutat ringde jag och pratade med mamma lite på facetime. De ska nämnligen komma hit och hälsa på mig runt påsk. Värdfamiljen ska på semester så då ska min familj flytta in i huset ett par dagar. Det ser jag fram emot, ska bli så mysigt att ha dem här. Efter det är det ju faktiskt bara två veckor kvar och sen flyttar jag hem till Sverige igen. Helt sjukt ju. Min värdmamma mejlade au pair-agenturen igår om att jag ska åka och att de behöver en ny. Det känns också mycket märkligt.. att det ska komma en annan person hit, bo i mitt rum och ta hand om mina barn. Idag är det också exakt ett år sedan jag för första gången pratade med min värdmamma via Skype. Kommer ihåg hur sjukt nervös jag var och hur det kändes så otroligt bra från allra första stund. 
 
Återigen sitter jag här utan planer för dagen. Jag måste skärpa mig hörrni. Känner att jag börjar tappa motivationen helt när jag håller på såhär... Har i alla fall planer för resten av veckan. Imorgon ska jag och Josefine till Transport Museum, på torsdag blir det gymmet och på fredag ska jag och Danielle äta lunch på en holländsk pannkaksrestaurang i Holborn. Sen är det helg igen och på fredagkväll har jag babysit. Lördag och söndag har jag bara lite lösa planer än så länge. Pratade med Ellinor och Maja om att äta crêpes och visa vägen till Harry Styles hus (snart får jag börja ta betalt för mina guidade tourer dit) och har också lite lösa planer om afternoon tea. Men än är det ju faktiskt bara tisdag så behöver väl inte bestämma något än. Nu ska jag se om jag inte kan hitta på något med den här dagen. Var lite sugen på att åka till IKEA men nu har jag redan slösat bort 1,5 timma framför datorn så då känns det ovärt att stressa iväg. Ska ner till Saintsburys och handla i alla fall, kanske tar med mig en bok och sätter mig på apostrophe i O2 Centre ett tag. Vi får väl se...




 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alma

Vilken "au pair-agentur" använde du dig av?

2015-01-25 » 18:02:50



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback