jag såg ett dreglande lejon stå på toppen

.....

HalliHallå. Lördag och jag har babysit ikväll. Tänkte passa på att skriva ett inlägg om vad jag haft för mig idag. Har nämnligen haft en fenomenalt fin dag. Började med brunch på La Pain Quotidien i Covent Garden med ett gäng härliga au pairer som samlades för att fira (svenska) Johannas födelsedag. Satt där ett bra tag och åt en grymt god brunch som hållit mig mätt hela dagen. När vi lämnat Covent Garden gick vi vidare och hamnade tillslut på Lyceum Theatre där vi inhandlade biljetter till Lion King. Ståplats(!) för £25 blev dagens fynd. Visst blev man lite seg i benen av att stå upp under så lång tid men det var det verkligen värt! Musikalen var precis lika bra som jag minns den från när jag såg den första gången jag var i London 2008. Verkligen en grymt imponerande cast och fantastiska kostymer och musik. 
 
Bild snodd från Malin
Bild snodd från Malin




Kom hem och bytte om till myskläder innan jag skulle börja jobba kl 19:30. 4-åringen sov redan så jag spelade lite kort med de två äldsta barnen innan jag läste för dem och sa godnatt. Efter det har jag ätit lite köttfärsås till middag och plöjt igenom flera Downtown Abbey-avsnitt, snart har jag sett hela säsong två också, yey!
Imorgon ska jag träffa mina vänner igen. Vad vi ska göra är inte riktigt bestämt än, eventuellt blir det ett besök till Columbia Road Flower Market och också ett biobesök. Är grymt sugen på att se den nya filmen om Stephen Hawking! Men vi får väl se, kanske hamnar vi någon helt annan stans! Man vet aldrig med den här staden och åh vad jag älskar den för det.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback