mellan husen där vi var

.....

Hej! Dagen började med spöregn. Regn i London känns på något sätt värre än o Sverige, det är blötare på något konstigt sätt. Jag började i alla fall dagen med jobb som vanligt. När min värdmamma sedan tagit med sig barnen till skolan satte jag mig och åt frukost framför ett avsnitt av Downtown Abbey. Sen var det dags för mig att ge mig ut i ovädret. Har nämligen besökt Kenwood House för första gången idag. På tiden! Josefine och Moa var också med och vi slog oss ner i det supermysiga caféet som också finns i byggnaden. Kenwood House var verkligen superfint så jag ska absolut besöka det igen när vädret är lite bättre. 
När jag kom hem åt jag lite lunch framför ännu ett avsnitt av Downtown innan jag gick och hämtade pojkarna i skolan. Eftermiddagen spenderades med matlagning (köttfärssåsen blev ovanligt god idag, heja mig!), pussel och läxläsning. Lyckades få 9-åringen att börja läsa Harry Potter (hej mig igen!) efter månader av tjat! Förutom att jag fått ett jobbigt besked om en sak som hänt hemma i Sverige så har jag haft en väldigt bra dag. 




Just nu sitter jag och äter mango och kollar på filmen Belle eftersom den utspelar sig i och runt just Kenwood House. Imorgon ska jag träna tillsammans med Maren som precis skaffat gymkort på samma gym som mig, ska bli kul att inte träna själv för en gångs skull. Har inte tränat tillsammans med någon sedan mina och Moas löprundor i våras.




Kommentarer
Postat av: Julia

Är glad att du börjat uppdatera regelbundet igen! Nu under de senaste veckorna har jag kikat in här nästan en gång varje dag och undrat när du skulle göra det :)
Jag har än så länge inte lämnat en kommentar här trots att jag läst din blogg sedan i våras. Men vill bara säga att jag tycker det är så kul att du delar med dig om hur du har det som au pair, och i synnerhet hur det är i London!

2015-01-09 » 23:02:16
URL: http://happilystrong.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback