dom kunde ju alltid tagit en fika

.....

Hallå bloggis! Idag var det så äntligen dags för SEMLOR. Åkte iväg till Covent Garden efter att jag slutat jobba och mötte upp med Ellinor, Josefine, Moa, Josefine (Moas kompis), Mathilda (Moas värdarna) och Malin. Vi satte sedan av mot Rose Street och Bageriet. Vi satte oss (och tog nästan upp allt utrymme) i det lilla och supermysiga bageriet och blev serverade semlor och bryggkaffe. Och ja.. vet inte ens om jag kan beskriva hur gott det var. Det är verkligen knäppt hur allt svenskt blir ÄNNU godare om man inte är i Sverige? Är vanligtvis inget jättefan av semlor men NU har jag haft enorma cravings efter dem. Efter en lång och mysig fika kände vi att vi att det var dags att överlåta våra platser till andra besökare och gick och satte oss på Nero istället. Forsatte myset där och åt lite soppa till lunch innan det var dags för alla att åka hemåt och jobba. 



Har haft en bra eftermiddag, enkel middag (pastapesto och kycklingspett) så hade det ganska lugnt. Lekte med H ett tag, pratade en hel del med min VM (vilket alltid får mig på bra humör!) och badade alla tre barnen. Slutade som vanligt vid åtta och åt sedan min middag framför ett avsnitt av Downtown Abbey.
Har idag också anmält mig till högskoleprovet här i London den 28 mars. Har redan kollat upp att jag kommer behöva åka från Hampstead strax innan klockan sex på morgonen för att vara på Svenska Skolan i tid. Det ser jag ju INTE fram emot direkt... Har däremot flera andra saker att se fram emot min sista tid i London. En resa till Oxford är bokad, en till Brighton är planerad, min familj ska komma och hälsa på i början av april. Ja mycket härligheter helt enkelt! Ska se till att de här sista månaderna blir de bästa någonsin!
 
 
 
Nu är det dags att sova. Fredag imorgon vilket betyder att jag börjar en kvart tidigare än andra dagar. Ska sedan iväg till ett annat svenskt café då jag och Danielle ska äta lunch på Hej Coffee, ett ställe jag velat besöka länge! Sen ska jag försöka hitta en födelsedagspresent till minstingen som fyller år i helgen. 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

När är ditt slut? :)

2015-01-30 » 10:46:14
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Emilia

Alltså åh, måste bara skriva och berätta att jag nördat ner mig totalt i din blogg sedan en vecka tillbaka. Håller på att beta av hela ditt london-år eftersom jag själv vill åka om några månader. Älskar staden.

Om du har lite allmänna au-pair-tips får du ju gärna skriva ut dem, hihi.

2015-01-30 » 16:53:54
URL: http://pezone.blogg.se
Postat av: ..

Ska dra till london o vara en au pair nästa vecka o undrar om det är svårt att hitta andra au pairs? är fan nervös att jag kommer att sitta i mitt rum hela tiden.

2015-02-01 » 00:59:06



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback