vad jag har sagt med lite socker

.....

Hej och glad torsdag. Solen skiner men det är fortfarande på tok för kallt för mitt gillande. Det känns dessutom som att januari är en ovanligt lång månad. För första gången sedan jag kom hit går tiden alldeles för sakta.. Idag var jag i alla fall på gymmet och simmade i nästan en timme, skönt! Köpte med mig lite soppa till lunch som jag sedan har avnjutit här hemma. Inte lika mysigt som att sitta på Gail's men tänkte försöka mig på att "spara" lite pengar under veckodagarna så att jag kan leva ut lite mer under helger. Ska gå och hämta barnen om en timme, så ska lägga mig i sängen och vila lite innan dess. Köpte glass i affären också, men den får nog vänta till kvällen tror jag..
 
På tal om sötsaker..Det är semmeltider i Sverige och jag har aldrig i mitt liv varit mer sugen på en än vad jag är just nu. Det är väl då typiskt att jag bor här. Hörde förresten hör talas om semmelwrapen tidigare i veckan, och sedan jag hörde om den har jag inte kunnat sluta tänka på den. På riktigt nu, jag har ägnat orimligt mycket av min tid de senaste dagarna åt att tänka på semmelwrapen. Jag kan nämnligen inte få grepp om den. Det är otroligt svårt att förstå hur en wrap gjord av bulldeg fylld med mandelmassa och grädde är att äta.. Hur smakar en wrap av vetedeg? Jag kan inte förstå.. det här är för mycket för min hjärna att hantera?! 
Någon semmelwrap lär det väl inte bli för mig i år MEN Josefine nämnde att Bageriet (det svenska bageriet i Covent Garden) säljer semlor. Känner att jag omedelbart behöver ta mig dit! 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag köpte en i svenska butiken förra året, den kostade 7£! Men de va värt varje öre!!!! :D

2015-01-22 » 18:37:21
Postat av: Amanda

PS. Så har jag ätit en senmelwrap från tösses, och den slår inte en vanlig på långa vägar! Men lite spännande va de allt 🙈😍

2015-01-22 » 18:38:11



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback