du skulle resa tillbaka men det gick inte

.....

Jag får inte riktigt någon ordning på mina tankar ikväll. Om 42 dagar lämnar jag London och flyttar hem till Sverige igen. Bara att skriva det får det att börja bränna lite i ögonen. För just nu har jag bara en känsla i kroppen: Jag vill inte. 
 
Jag vill inte flytta hem. Jag vill inte lämna London. Jag vill inte lämna mina vänner här. Jag vill inte lämna min värdfamilj. Jag. vill. inte. 
Just nu har jag den bästa tiden i London hittills. Jag umgås med de härligaste au pairbrudarna ni kan tänka er. (Att jag inte träffat en endaste av dem för bara några månader sedan känns helt sjukt.) Mina värdbarn är gosigare och gulligare än någonsin. Mina värdföräldrar är underbara och säger till mig varje dag hur tacksamma de är att jag är där och hur fantastisk de tycker att jag är. Jag har lärt mig mig hitta på stans gator mycket bättre än vad jag någonsin hittat runt i Jönköping. London har verkligen blivit som ett hem och jag älskar livet här..
 
...och så ska jag helt plötsligt bara åka härifrån? Flytta hem till världens minsta håla som inte har ett enda Starbucks, Nando's eller Le Pain. Som inte har parker, museum, teatrar eller biosalonger. Inga klubbar där man får gratis drinkar hela kvällen eller Sherlockinspelningar på gatorna. Tro mig, jag älskar den där lilla hålan men det finns i-n-g-e-n-t-i-n-g att göra där. 
 
Jag kommer bo hemma hos mamma och pappa igen, vara arbetslös och i bästa fall få vikariera på mitt gamla jobb några timmar i veckan. Ska jag spendera dagarna med att gå runt och dela ut CVn till jobb som jag inte ens vill ha? Eller gå tillbaka till mitt städjobb som jag svurit att aldrig mer behöva göra? Näe.. alltså..
När jag kunde fortsatt att leva livet i London? Min värdfamilj sa för flera månader sen att jag fick stanna precis hur länge jag ville och jag valde att flytta hem till Sverige efter bara en månad extra tid. 
 
Vad har jag gjort egentligen?
 
Det här är min hemorts "high street"... Ni förstår ju liksom. 
 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback