om nån vill gå en gata med mig

.....

Det blev inte många timmars sömn innan klockan ringde på söndagmorgon. Jag och Josefine hade nämnligen bestämt oss för att besöka Brick Lane Market i Shoreditch. Så det var bara att bestämma sig för att det inte fanns tid för att vara bakis och bege mig mot tunnelbanan med en stark kaffe som sällskap. Mötte Josefine på Shoreditch High Street och begav oss mot marknaden. Måste säga att Brick Lane var en riktigt bra marknad! Till skillnad från Portobello och Camden fanns här faktiskt saker som var både snygga och väldigt roliga att titta på. Vi gick in på en hel del små gator, torg och olika vintagemarknader. Gick också bort till Columbia Road för att titta in blommarknaden. Där var det dock helt fullproppat med människor, det var knappt att man fick en skymt av alla fina blommor. Så efter att vi tagit oss ut från folkmassan bestämde vi oss för att leta upp ett ställe att äta lunch på och började gå in mot City. Där i Businesskvarteren är ju dock allt stängt under helger så efter vår långa promenad bestämde vi oss i alla fall för att ta tuben in till Soho och äta lunch på Hummus Bros. Jag körde på samma sak som förra gången, en hummus bowl med kyckling och avokado. Så himla gott! Efter lunchen tog vi en kort shoppingtur innan vi satte oss på ett jättemysigt Starbucks vid Regent's Street och drack kaffe. Satt en lång stund och pratade om allt möjligt, bland annat gick vi igenom ungefär ALLT man kommer behöva köpa till sitt kök när man flyttade hemifrån. En väldigt mysig dag med en väldigt bra vän! Det blev en nästan lika lång promenad som dagen innan och trots att inte vädret var riktigt lika härligt som så så var det tillräckligt varmt och skönt för att vandra runt i världens bästa stad! 



 
När jag sagt hejdå till Josefine mötte jag upp Danielle vid Picadilly Circus och gick sedan till Planet Hollywood för middag. Vi har planerat det här besöket sedan vi fick en rabattcheck därifrån i juli(!). Så det var väl verkligen på tiden att det blev av. Planet Hollywood är verkligen ett ställe jag kan rekomendera, det påminde lite om Hard Rock Café fast med filminspirerat istället för musik. De hade filmdukar i hela restaurangen som visade musikvideos, klassiska filmscener och man kunde också skicka hälsningar via skärmarna. Roligt! Gott var det också (såklart). Jag kom hem strax efter åtta på kvällen och var så otroligt trött att jag bestämde mig för att gå och lägga mig direkt. Så innan klockan ens slagit nio låg jag i sängen. Något slags personligt rekord skulle jag tro? 






Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback