Antingen eller..

.....


Pepparkakor - Lussekatter
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan (~ inget av dem)
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax -
Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Aladdin
Rullsylta - Pastej (~ inget av dem)
Glögg - Julmust (~ inget av dem)
Rödbetssallad - Dopp i grytan (~ inget av dem)
Ris a la malta - Risgrynsgröt (~ inget av dem)
Hemma - borta

Jaa, som ni märker är jag rätt kräsen när det gäller mat. Speciellt när det gäller julmat. Jag menar, sylta, pastej och gröt?? ..euww. Och Janssons Frestelse, varför ska man ha fisk i gratängen!? nej på julafton äter jag potatisgratäng, köttbullar, prinskorv och skinka. Asgott!
 Och att vara hemma på julafton känns som en självklarhet! Det har vi (nästan) alltid varit och så vill jag att det alltid ska vara. Haha, jag älskar traditioner! I år kommer mina kusiner hit, och min morbror och hans "nya fru". Och så mormor då, åh det ska bli så kul! Men nästa år kommer vi förmodligen åka till Gbg och fira jul, uschusch!

Sjukt taggd på jul nu asså! (Som ni kanske märker!) Vet inte om jag nångång laddat såhär långt innan, men jaja. Mysigt är det ju!

puzz hej (Låt oss kalla det en hyllning till Zlatan som tydligen gjorde något bra igår? Hmm..)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback