när dagarna gick framåt

.....

Hej! Oj vad tiden flyger förbi. Idag är det precis två veckor sedan jag kom hit för första gången! På ett sätt känns det som om jag varit här i flera månader men samtidigt känner jag mig ny himla ny med allt här. Men jag trivs i alla fall väldigt bra och har än så länge ingen(!) hemlängtan alls. 
Idag åkte jag och Jessica till Chalk Farm och gick därifrån upp till Primrose Hill. Väldigt fint och bättre skyline över London än det är från Parliment Hill här i the Heath. Tyvärr var det ganska grått och disigt så man såg inte så himla mycket i alla fall. Satte oss i alla fall i gräset och hade lite picnic med våra medhavda mackor. Skulle nog vara supermysigt om det blåst så mycket att det blev jättekallt. Så när vi var mätta och nöjda tog vi och gick ner mot gatan igen och vandrade mot Camden. Upptäckte att det var väldigt mycket närmare än vad vi först trott, så vi hann med att gå runt lite på marknaden också. Den var enorm verkligenoch vi hann bara se en liten del av den. Men tror att jag ska tillbaka på lördag och spana in den lite mer. 
 
Här ser man till och med London Eye... om man tittar väldigt väldigt noga.

Hahahha!
 
Under mitt eftermiddagspass har jag jobbat som vanligt, lagat mat och plockat med tvätten. Det blev pasta med tonfisk idag, visste inte att jag tyckte om det, men det gjorde jag tydligen. Precis när jag slutat jobba frågade T om vi inte kunde spela ett spel tillsammans. Vi gör ofta det på kvällen och jag tror nästan att jag tycker det är roligare än vad han gör. Idag blev det jenga. Jag vann, Jag brukar göra det. 
Nu ikväll har jag skypeat med min familj och kollat på Breaking Bad. Imorgon har jag tänkt åka in till stan och spendera massa pengar på Primark. Behöver verkligen uppdatera min garderob lite!

Kommentarer
Postat av: Linnea

http://londonphile.tumblr.com/post/81378557020/benedict-cumberbatch-my-london-london-is-my


Svar: Ja jag veet. The Wells ligger cirka 3 minuter från min ytterdörr. Bens hus cirka 10. Kommer kanske dö om jag ser honom på gatan. Eller i alla fall svimma lite, haha!
Linnéa Carlsson

2014-04-03 » 12:50:51



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback