om att alltid vara konsten trogen

.....

ÅH. Vad jag älskar London.
Idag har jag spenderat nästan hela dagen inne i stan. Började med att L frågade imorse om jag ville följa med till Tate Modern och eftersom inte jag hade något annat än att spendera pengar planerat så följde jag med. Åkte tube till London Bridge och gick sen mot Tate. L visade lite saker på vägen, The Shard, Shakespeare's globe (check!) och en supermysig matmarknad som jag lyckats glömma bort namnet på. Kom i alla fram, mötte upp med L's svägerska (som är svensk!) och satte oss i caféet och drack lite te. Mycket trevligt och kul att få prata lite svenska. När vi druckit upp teet åkte vi i alla fall upp en våning och L och svägerskan gick till en speciell utställning de ville se och jag gick mest runt och tittade på lite allt möjligt. Jag är verkligen inget superfan av konst (framförallt inte "modern" sådan) men det fanns en hel del häftigt att titta på faktiskt.

 
 
 
 
 
När jag tröttnat på vackra (och ovackra) skulpturer gick jag ut och upptäckte till min förtjusning att solen faktiskt tittade fram lite. Så istället för att ta tunnelbanan hem från London Bridge gick jag längs Themsen mot London Eye. Råkade gå förbi en mexikansk matbil som sålde burritos med pulled pork - hur kan man säga nej till det? Fortsatte min vandring med mat i handen och Filip och Fredriks podd i öronen. Hur bra kan man ha det? Dessutom var South Bank ett otroligt mysigt område, har aldrig varit där under mina tidigare besök i London så det var kul att se något som var helt nytt! Kom tillslut fram till det enorma Pariserhjulet som jag måste ta och åka innan jag lämnar staden. Men inte idag. Gick istället över bron och hälsade på Ben (Big alltså. Inte Benedict). Tog tuben till Tottenham Co. Rd. där jag gjorde ett kort stopp på Primark för att köpa en mindre handväska innan jag fortsatte hem till Hampstead.
 
 
 
Kom hem strax innan jag skulle börja jobba så trots att jag var ganska trött efter att ha gått en hel förmiddag var det bara att köra på. Har dock haft en extremt lugn eftermiddag. Barnen gick sista dagen i skolan idag innan de går på ett tre veckor långt påsklov så det firade vi med att äta pannkakor till lunch. Pannkaksmix dessutom, så jag behövde inte direkt anstränga mig så mycket med matlagningen. Har dessutom hunnit med så mycket tvätt tidigare i veckan att det knappt fanns något kvar att göra där heller. Slängde in lite handdukar i torktumlaren och bar upp några av E's skjortor. Så jag har spenderat kanska mycket tid med barnen idag, klippt och klistrat, spelat fifa och bara haft det trevligt. 
 
Nu ska jag kolla på Sherlock. Är nämnligen ganska säker på att en del av The Blind Banker utspelar sig i området jag var idag, måste bara dubbelkolla. Imorgon börjar jag inte fören klockan 10, lyx! Vi ska åka till badhuset med barnen också. Är verkligen inte supertaggad på att gå runt klädd i bara bikini just nu, men men det får väl gå. Ska bli kul att simma lite i alla fall! 

Kommentarer
Postat av: banan

aahdörpåalladinastadsbildeerochomgsåvackert

2014-04-06 » 14:17:10
Postat av: Ida och Amanda

ÅH vill också vara i London!

Svar: Det är underbart här! Får du chansen så kom hit!
Linnéa Carlsson

2014-04-12 » 12:02:23
URL: http://idaoamanda.blogg.se/
Postat av: rememberthiis.blogg.se

kul :)) fina bilder!

Svar: tack! :)
Linnéa Carlsson

2014-04-12 » 12:16:03
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: frukallgren.blogg.se

Åh så härligt! Vill tillbaka till London så himla mycket :D

Svar: Ja det är en underbar stad!
Linnéa Carlsson

2014-04-12 » 13:33:02
URL: http://frukallgren.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback