skulle jag bli lycklig

.....

Den här helgen har nog varit den absolut bästa sedan jag flyttade hit. Skulle egentligen jobbat i eftermiddags och planerade att göra ingentin alls fram tills dess, men min värdmamma smsade mig när jag fortfarande låg i sängen och skrev att jag blev ledig. Så jag skuttade glatt upp och åkte in mot stan med Jessica istället. Vi tog tuben till London Bridge och gick och åt lunch i ett litet hörn av Borough Market. Grillat kött, halloumi, tzatsiki.. ja ni förstår ju hur gott det var? Supermysigt ställe också, precis vid en gammal kyrka. Det kändes som att vi var utomlands (ja, mer utomlands än vad England är alltså). När vi ätit upp vår mat och druckit upp våra Pimm's gick vi därifrån till ett Barclays Cycle Hire och hyrde varsin cykel. Hade tänkt cykla längs Themsen och Southbank men det var lite mycket folk. Men vi fick i alla fall en liten cykeltur i centrala London! Efter att vi lämnat tillbaka våra cyklar gick vi runt lite på Southbank och lyssnade på grymma gatumusikanter, köpte glass och hamnade på värsta partyt vid Southbank Centre. Så grymt härlig stämning verkligen! Älskar South Bank och ÄLSKAR London. När vi lämnade South Bank tänkte vi åka en båtfärd på Themsen, men biljettkassan stängde preciis när vi kom fram. Så vi gick och satte oss på en liten gräsmatta vid Big Ben ett tag innan vi tog tuben hem igen. En helt underbar dag skulle jag säga! 

 
Det är väl bara en sak som är mindre bra med den här dagen. Faktiskt helt ruttet och värdelöst. Det är att Hanna flyttade hem till Sverige idag. Vet inte hur jag ska klara mig i London utan henne. På riktigt alltså. Vi har i flera år pratat om att flytta till London som au pairer. Jag är så glad att vi faktiskt gjorde det och att vi fick tre månader tillsammans här. Men vem ska jag nu äta på Nando's med? Sitta och skratta åt gamla minnen så att man får ont i magen? Va?
 
Nej, nu ska jag sova. Imorgon börjar en ny arbetsvecka och jag känner mig inte direkt utvilad efter den här helgen. Får väl se vad jag tar mig för imorgon. Om det är lika fint väder som idag kan jag tänka mig att det blir en sväng till Heath i alla fall, men ska väl inte hoppas på för mycket..

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback